Pentru a sărbători cei 95 de ani de istorie bogată în minuni pe patru roți, studioul italian de design Carrozzeria Touring Superleggera a dezvăluit Arese RH95, cea mai recentă creație din gama sa AERO, ce a fost inaugurată cu Alfa Romeo Disco Volante Coupe, în 2012.
Touring Superleggera Arese RH95 este un coupe supersportiv cu două locuri și cu un stil estetic puternic, alimentat de un motor V8 termic pe care l-am putea considera de „modă veche”, dată fiind tendința tot mai multor mărci de a apela la motoare electrice atunci când proiectează mașini de performanță. Carrozzeria Touring Superleggera are sediul central la Milano (Italia) și a fost fondată, în 1926, de Felice Bianchi Anderloni. De-a lungul timpului, a lucrat cu și pentru unii dintre cei mai prestigioși constructori auto europeni precum Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Maserati, Aston Martin, BMW și Lamborghini. Filosofia de design a producțiilor Touring Superllegera este numită Streamline, iar noul Arese RH95 reprezintă direcția estetică pe care o vor lua automobilele din gama exclusivistă AERO, dedicată mașinilor cu motor amplasat spate-central.
Această gamă a fost lansată, în 2012, cu Alfa Romeo Disco Volante Coupe by Touring, construit pe baza modelului Alfa Romeo 8C Competizione.
Doar 18 exemplare ale noului hypercar Arese RH95 vor fi fabricate, fiecare urmând să fie finisat personalizat, potrivit cerințelor clientului. Prima mașină din serie, numită, neoficial, Car One și pe care o vedeți în imaginile care ilustrează acest articol, este vopsită în Verde Pino (verde de pin, în traducere), cu accente aurii și o bandă argintie pe capota față, iar în interiorul său s-au folosit nuanțe de caramel, cacao și șofran.
Aspectul elegant și agresiv al Touring Arese RH95 este un amestec perfect de stiluri între Disco Volante Coupe 2012 și Touring Superleggera Aero 3 (Ferrari F12), care a fost introdus în toamna anului 2020. Designerul auto belgian Louis de Fabribeckers, directorul centrului de stil Touring Superleggera, a explicat: „Arese RH95 reflectă caracteristicile stilistice ale întregii linii AERO în numeroasele sale elemente distinctive, iar deschiderile neconvenționale ale panourilor exterioare, uși, capote, adaugă teatralitate unei mașini care reprezintă arta și designul în mișcare”. „Nasul” subțire, farurile în formă de migdale și benzile LED orizontale ale blocurilor optice spate caracterizează Arese RH95. La acestea se adaugă portierele cu deschidere pe verticală, utilizată și la capotele față și spate. Este o adevărată sculptură din metal și fibră de carbon, materialul principal al caroseriei, al cărei echilibru este perfect stăpânit de artizanii firmei italiene.
În adevărata tradiție a mașinilor sportive, Touring nu a cedat, încă, sirenelor alarmiste ale „ayatolahilor” noii religii, propulsia electrică. Astfel, supercoupeul este bazat tehnic pe Ferrari F8 Tributo și este animat de un puternic motor pe benzină V8 de 3,9 litri, poziționat central-spate ce dezvoltă 720 CP și 770 Nm cuplu maxim, grație dublei supraalimentări. Puterea este transmisă numai axului posterior, printr-o transmisie automată DCT cu două ambreiaje și 7+1 trepte de viteză. Acest supercar elegant, de 4.780 mm lungime, 1.980 mm lățime, puțin peste 1.200 mm înălțime și 2.650 mm ampatament, se catapultează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, înainte de a atinge viteza maximă de 340 km/h.