Și Neptun și-ar dori un asemenea trident

0
230

GranCabrio MC, cu ai săi 460 CP, este cea mai puternică decapotabilă pe care a construit-o vreodată Maserati. Și este și extrem de sportivă: 4,9 secunde pentru 0-100 km/h și viteză maximă de 289 km/h. Însă, întotdeauna se găsesc unii care vor mai mult, așa cum este cazul celor de la divizia Tridente (de la emblema mărcii italiene, tridentul zeului mării, Neptun) a firmei de tuning germane Novitec.

Specialiștii germani se ocupă de multă vreme de mașinile fabricate la Modena, astfel că au știut exact ce au de făcut atunci când s-au apucat să tuneze nobilul GT. Primul pe listă a fost, firește, motorul, cunoscutul V8 de 4,7 litri, normal aspirat, de proveniență Ferrari, pe care cei de la Maserati îl utilizează pe multe dintre modelele lor. Pentru a obține sporul de putere dorit, Novitec a instalat un compresor mecanic, o altă galerie de admisie, injectoare mai mari și un intercooler răcit cu apă, toate de concepție proprie. S-a aplicat și o remapare a unității ECU, întreaga operațiune dând rezultate de invidiat: 475 kW (646 CP)/7.500 rpm și cuplu maxim de 624 Nm/5.600 rpm, valori mai mari cu 186 CP și 104 Nm decât cele standard.  Dar ceea ce contează cu adevărat este ceea ce s-a obținut la nivel dinamic: accelerație 0-100 km/h în 3,9 secunde, iar mai rar pomenitul parametru 0-200 km/h, în 11.4 secunde. În ceea ce privește viteza maximă, cabrioletul cu 2+2 locuri este capabil acum să depășească 305 km/h viteză maximă.

Treaba ar fi fost făcută pe jumătate dacă Novitec Tridente nu-și îndrepta atenția și către trenul de rulare: sistemul de suspensie a fost înlocuit cu unul setat și mai sportiv, ce, în plus, poate varia garda la sol cu un plus de 40 milimetri, atunci când se trece peste limitatoare de viteză, se intră în garaje subterane sau se urcă o bordură. Sistemul este activat/dezactivat de către șofer, prin apăsarea unui buton de la bord. Și la capitolul jante Novitec are ce oferi: un model din aliaj ușor, fabricat prin forjare, cu zece spițe, disponibil în două finisaje, cromat și antracit mat, și în mai multe dimensiuni, cuprinse între 20 și 22 inci. Anvelopele sunt Pirelli PZero, special concepute pentru cele mai înalte performanțe.

Firma germană oferă și o nouă capotă a motorului, produsă din fibră de carbon și configurată în tunelul aerodinamic, ce prezintă o priză de aer generoasă și două fante de aerisire laterale, pentru evacuarea aerului cald de la motor. Pentru efect vizual și mai pregnant se pot comanda și cele două elemente finale din inox pentru sistemul de evacuare, al căror diametru este de 4,1 inci (aproximativ 10,4 centimetri). Programul de tuning, ce are un preț de pornire de 23.900 euro, poate fi completat cu un upgrade al interiorului, ce se face doar la cererea și potrivit dorințelor clientului, iar jantele, elementele finale ale evacuării și capota motorului pot fi cumpărate și separat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 − = trei