Una dintre cele mai tehnologizate mașini de la Salonul Auto București & Accesorii din această toamnă a fost autolaboratorul prezentat de Registrul Auto Român. Chiar dacă nu ne referim la sute de cai putere sau dotări multimedia moderne, laboratorul mobil pentru control în trafic este dotat cu echipamente de ultimă generație, care pot comunica cu serverele Registrului Auto Român și transmit informații în timp real către instituțiile partenere.
Timp de zece zile, între 7 și 17 octombrie, Salonul Auto București și-a deschis porțile pentru o nouă ediție, continuând o tradiție începută în anul 1993. Evenimentul a reușit să așeze la aceeași masă factori importanți din domeniul auto: producători, profesioniști din domeniu, autorități, media și pasionați care au expus modele auto din vremurile trecute.
Observând zona de accesorii de la acest eveniment, constatăm că în prezent mobilitatea nu se mai rezumă doar la autovehiculul propriu zis; ea beneficiază acum de tot universul creat în jurul „zeului automobil”.
„Indiferent de tipul propulsiei unui autovehicul, RAR are misiunea de a se asigura că acesta oferă siguranță, atât pentru conducătorul auto, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Tocmai de aceea am ales să prezentăm la standul nostru cel mai modern echipament pe care îl avem în dotare pentru controalele tehnice pe care le desfășurăm în trafic, împreună cu Poliția Rutieră: un laborator mobil, care reprezintă o metodă suplimentară prin care putem depista acele autovehicule care, prin starea lor tehnică, pot pune în pericol siguranța circulației”, a precizat ing. Cristian Bucur, șeful Departamentului de Omologări Individuale şi Inspecţii Tehnice din cadrul RAR, în deschiderea evenimentului.
Iar cei care ne-au vizitat standul au discutat cu specialiștii RAR despre importanța stării tehnice a autovehiculului în ecuația siguranței traficului. Laboratorul prezentat la eveniment face parte dintre cele 44 de laboratoare mobile CTT achiziționate în perioada 2019-2020 și dotate cu toate echipamentele necesare pentru efectuarea inspecției tehnice periodice, inclusiv cu aparatura necesară pentru măsurarea nivelurilor emisiilor poluante. Pentru înregistrarea rezultatelor și tipărirea raportului CTT sunt utilizate echipamente moderne, care permit înregistrarea și transmiterea datelor în timp real, la momentul controlului.
Astfel, inspectorii RAR accesează în timp real datele vehiculului controlat, iar rezultatele sunt transmise instantaneu și către instituțiile abilitate, DRPCIV sau IGPR, de exemplu.
Un element inedit al standului Registrului Auto Român a fost un dispozitiv de tip fummetru, care era folosit de inspectorii RAR în urmă cu peste 20 de ani. Aparatul capta noxele din eșapament și le trecea printr-o dischetă confecționată dintr-o hârtie specială. Culoarea pe care o căpăta discheta era comparată cu eșantioanele standard și se stabilea nivelul noxelor emanate de un anumit autovehicul. În prezent, toată această procedură se face în mod automat, cu echipamente care prezintă rezultate exacte, incontestabile.
Registrul Auto Român are o experiență îndelungată în participarea la saloanele auto organizate în Capitală, mizând mereu pe principiul că prezența instituției la astfel de evenimente are rol preventiv și îi poate ajuta pe conducătorii auto să înțeleagă mai bine acțiunile pe care le desfășurăm pentru siguranța traficului.
http://www.autotestmagazin.ro/saba-2018-smiley-pierdut-buletin-nu-doar-cheia-de-la-masina/
http://www.autotestmagazin.ro/sab-2017-salonul-elegantei/