Volkswagen și-a concentrat atenția asupra cercetării și dezvoltării materielelor durabile. La ora actuală este vizat un material pe bază de cânepă industrială care ar putea fi folosit pe viitoarele modelele ale constructorului german începând din 2028.
În fapt este o cooperare între echipa de predezvoltare a mărcii Volkswagen care lucrează cu un start-up german, Revoltech GmbH din Darmstadt, la un material inovator ca înlocuitor pentru imitația de piele. Materialul este realizat dintr-o plantă tehnică, foarte utilizată în industria alimentară, cunoscută sub numele de cânepă industrială. Produsul obținut este un material format dintr-un sigur strat destinat acoperirii suprafețelor din interiorul cabinei și este dezvoltat special pentru industria auto. Este complet natural, 100% biologic și poartă denumirea LOVR (leather-free, oil-free, vegan and residue-based) acronimul însemnând „fără piele, fără ulei, vegan și pe bază de reziduuri”.
Cum se obține? Practic, fibrele de cânepă și un adeziv complet bio sunt combinate folosind o tehnologie specială și procesate astfel încât să devină un material care se adaptează oricărui tip de suprafață. Acest material cu adevărat biologic depinde direct de câmpurile regionale de cânepă, este complet reciclabil și poate fi descompus în elemente non-toxice odată ce a ajuns la sfârșitul duratei de viață într-un automobil. Partea tare este că se produce din reziduuri din industria cânepii care nu mai au nicio utilizare. În plus, poate fi prelucrat în fabricile industriale existente permițând astfel o scalabilitate rapidă și, prin urmare, este potrivit și pentru utilizarea în producția la scară largă.
Iar partea și mai faină este că primele utilizări ale materialului inovator au primit deja un răspuns pozitiv și feedback bun din partea utilizatorilor VW.
Odată cu primele utilizări ale materialului, Kai Grünitz, membru al Consiliului de Administrație al mărcii Volkswagen pentru dezvoltare tehnică spunea: „În căutarea noastră de materiale noi, suntem foarte deschiși către idei noi din multe industrii diferite. La Dezvoltare Tehnică punem un accent puternic pe soluții inovatoare, creative și durabile pentru dezvoltarea holistică a vehiculelor și care economisesc resursele.”
La rândul său, Andreas Walingen, Head of Strategy al mărcii Volkswagen a completat: „Utilizarea durabilă a resurselor este un pilon cheie în strategia noastră și, prin urmare, este ferm ancorată în mentalitatea și acțiunile noastre. Scopul nostru clar este să îmbinăm dorințele clienților, cerințele de sustenabilitate și interesele corporative.”
Vă recomandăm și:
Volkswagen ID.3 GTX Performance: 326 CP pentru modelul electric compact