EVOLV – Soluții logistice electrice

0
452

EVOLV este un proiect pentru un cvadriciclu electric compact și eficient, cu o capacitate de încărcare ce rivalizează cu cea a furgonetelor de dimensiuni medii.

Este produsul unei colaborări pur englezești, proiectat de cei de la Astheimer și echipat de Prodrive Advanced Technology. Ideea are aplicabilitate inclusiv europeană, unde dezvoltarea urbană creează noi suburbii și zone de aer curat pentru care firmele de logis­tică și comercianții cu amănuntul caută tot mai mult vehicule versatile, cu emisii zero, pentru sa­tisfacerea cererii tot mai mari de livrări de gen „last mile”.

Premisa de la care s-a pornit este că vehiculele actuale nu corespund cerințelor de fiabilitate, siguranță, confort al șoferului și ca volum de sarcină utilă. Sau pur și simplu sunt prea mari și costisitoare pentru sarcina în cauză și astfel a apărut necesitatea unui sistem credibil de transport și o soluție logistică mai eficientă.

Design funcțional

Iar viziunea englezilor a fost crearea celui mai capabil, sigur și eficient cvadriciclu din categoria L7e (cu o greutate sub 600 kg, excluzând bateriile), care poate fi condus cu un permis auto standard. Este o platformă compactă, de doar 3.240 mm lungime, 1.450 mm lățime, 2.150 mm înălțime și cântărește 850 kg cu baterii cu tot. Partea tare a compactului EVOLV este capacitatea surprinzătoare de încărcare, cu două zone configurabile, oferind 4 m³ de spațiu de încărcare, adică 60% din volumul total al vehiculului.

Arhitectura unică reduce aria șoferului și maximizează spațiul de încărcare. Are aproximativ dublu volumul platformei de încărcare față de alte vehicule L7e și are jumătate din greutatea unei furgonete compacte cu un volum de încărcare similar. Iar faptul îl recomandă drept cel mai eficient vehicul din această clasă, atât din punct de vedere al costurilor, cât și al consumului de energie pe unitate de volum mărfuri la kilometru.

Șasiul tip skateboard al EVOLV permite transportul unui europalet înalt de 1,6 m, cu o sarcină utilă de 300 kg în zona principală de încărcare. Accesul se face lateral, prin uși glisante cu autoblocare, și are o înălțime a podiumului de încărcare de 300 mm. Zona de încărcare secundară, accesibilă prin ușile gen „hambar” din spate, oferă spațiu suplimen­tar pentru un europalet de 1,2 m înălțime și o sarcină utilă de 200 kg. Această versatilitate inovatoare și volumul spațiului de încărcare îl deosebesc pe EVOLV în categoria vehiculelor L7e.

În plus, având ca prioritate siguranța pentru operatori, EVOLV a fost proiectat să îndeplinească standardele de siguranță pasivă, ca în cazul unei furgonete mici, referitoare la impactul frontal, lateral și pe acoperiș, la impactul pietonilor și la cerințele de siguranță a șoferului.

Totul pentru operator

Interiorul a fost proiectat în jurul ergonomiei șoferului, oferind un mediu de lucru confortabil cu o interfață intuitivă cu utilizatorul, permițând o tranziție ușoară de la un șofer la altul. Scaunul șoferului este poziționat central și permite accesul mai ușor din ambele părți și în același timp oferă o vizibilitate mai bună față de pietoni și bicicliști prin parbrizul înconjurător. De asemenea, eficientizează numărul de variante pentru piețele din Marea Britanie și din Europa, platforma flexibilă permițând configurații adaptabile nevoilor fiecărui client.

Conceput pentru un timp de funcționare extins, EVOLV are un cerc de bracaj de 7,8 m, comparabil cu cel de 7,6 m al unui taxi londonez, fapt care îl face foarte manevrabil  pe străzile aglomerate. Modulele farurilor sunt mai puțin probabil să fie deteriorate în cazul incidentelor, în timp ce panourile de caroserie modulare extrem de robuste sunt ușor accesibile și pot fi înlocuite rapid dacă un impact mai semnificativ necesită acest lucru.

Analiza ciclurilor de funcționare pentru vehiculele electrice pentru operatori „last mile” i-a determinat pe ingineri să anticipeze că o baterie până în 20 kWh are potențialul de a satisface cererea industriei oferind o autonomie de 160 de kilometri și o viteză maximă de 80 km/h. Alte capacități ale bateriilor sunt luate în considerare pentru variantele de producție și vor fi explorate în următoarea fază de dezvoltare. Pornind de la ideea că majoritatea operatorilor ar avea acces la infrastru­c­tura existentă pentru încărcarea bateriilor lui EVOLV pe timpul nopții, atunci când se folosește un conec­tor de tip 2, se estimează timpul de încărcare între 20-80% ar dura mai puțin de două ore.

După ce proiectul va ajunge în faza de pregătire a producției înainte de certificare, vehiculele de producție pre-serie vor putea fi testate de potențialii clienți. Iar începerea producției efective este planificată pentru anul 2028, prețurile așteptându-se să înceapă de la 30.000 de euro.

Vă recomandăm și:

Nissan și Acciona – Micromobilitate urbană

BMW testează un robot umanoid la uzina din Statele Unite ale Americii

Suzuki va lansa primul SUV electric

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− cinci = 3