Clasic -Modern. Asta este eticheta stilistico-tehnică sub care a fost dezvoltat modelul Triumph Speed Twin 900 și care preia toate trăsăturile caracteristice gamei bazată pe celebrul motor Bonneville. Devine astfel exponentul unei tradiții ancorată puternic într-un trecut care alimentează din plin nostalgii dar reușește să ofere și o doză zdravănă de modernitate.
O alură joasă, așezată pe roți de 18” pe față şi 17” pe spate, între care se află motorul Bonneville de 900 cm3 care ocupă, lacom, zona centrală a șasiului.
Aerul retro este alimentat de amortizoarele spate cu arcuri la vedere, tobele din inox care se preling de o parte și de alta a roții spate și de farul rotund montat pe un șasiu solid, cu sistemul de prindere plasat în plin câmp vizual.
Aspectul clasic este unitar și străpuns de tușe tehnologice moderne care îi conferă o personalitate aparte.
Nicio surpriză așadar că Speed Twin 900 este cel mai bine vândut model clasic-modern din gama Triumph.
Bordul este rezolvat minimalist, cu eleganță funcțională.
Este utilizat un cadran plasat central care are vitezometrul analogic și toate celelalte funcții cu afișaj digital, pe ecranul din partea de jos a acestuia.
Două moduri de condus – Rain și Road, posibilitate de decuplare a controlului tracțiunii și o transmisie cu cinci trepte este tot ce ai nevoie ca să te bucuri de Triumph Speed Twin 900. Mai exact de cei 65 CP ai motorului și, mai ales, de cei 80 Nm cuplu maxim!
Nu e nevoie să te învârți prea mult în jurul noului Triumph Speed Twin 900 pentru a observa atenția acordată detaliilor.
De la cămășile metalice care îmbracă scărițele, la inoxul folosit pentru tobe, colierele cu aripioare pentru fixarea senzorilor din evacuare, inscripționarea în relief „Triumf” de pe capetele fișelor de la bujiile NGK sau bușonul de la rezervorul de combustibil cu formă de picătură totul stă mărturie pentru grija acordată detaliilor și calitatea intrinsecă a acestei motociclete.
Motorul are doi cilindri paraleli şi este răcit cu lichid.
Poziționarea tripletei şa-scăriţe-ghidon permite o acomodare lejeră inclusiv pentru riderii cu o constituție peste medie.
Îți găsești rapid poziția de care să fii mulțumit, mai ales dacă faci parte din categoria celor responsabili, care înțeleg importanța purtării echipamentului de protecție. Și o și fac!
Altfel, dacă te încăpățânezi să optezi pentru o ținută mai lejeră în zona picioarelor ca să arăți „cool” pe timp de vară, Triumph Speed Twin 900 o să te ardă! La propriu. Radiatoarele celor doi cilindri sunt ușor ieșite în relief și te vor face repede să înțelegi utilitatea practică a acestui bun obicei și din perspectiva șocurilor termice. Cert este că odată echipat corespunzător, te așteaptă momente savuroase la ghidonul acestui model.
Ambreiajul cuplează onctuos iar motorul trage vârtos și cât se poate de liniar.
Entuziasmul de care dă dovadă Triumph Speed Twin 900 pe accelerări nu pare să aibă legătură cu viteza de la care începi sprintul. Responsabil de această angajare totală și permanentă la orice răsucire a accelerației este cuplul de 80 Nm, disponibil la valoare maximă încă de la 3800 rpm.
Să jalonăm un pic modul în care „trage” Triumph Speed Twin 900.
La 100 km/h, în treapta a cincea motorul are aproximativ 3250 rpm iar în prima treaptă stabilește 80 km/h la 7500 rpm. Prin urmare, disponibilitatea cuplului maxim în zona imediat inferioară mijlocului plajei de turații deschide posibilități de sprint care încântă.
Indiferent de modul de condus ales, predictibilitatea și intensitatea implicării motorului sunt admirabile.
Se împacă de minune cu rapoartele din cutia de viteze, călătoria pe care ți-o oferă fiind una deosebit de plăcută și de catifelată. Cumva, perfect asortată cu aspectul galant, tratat în manieră clasică.
Frânarea este rezolvată cu ajutorul a doar două discuri de frână, ambele plasate pe partea stângă a motocicletei.
Aspect tehnic care nu poate fi străin de greutatea proprie moderată a motocicletei, 216 kg. Intervenția frânelor este ușor molatică, comportament care se păstrează și în cazul frânărilor de urgență.
Asta nu înseamnă că ar fi ineficiente. Doar că, pentru a obține un răspuns ferm, trebuie să le acționezi cu încredere. Vei fi răsplătit cu un efort de frânare consistent care se dezvoltă într-o manieră predictibilă și este foarte ușor de gestionat, atât din manetă cât și din pedală.
Unghiul de bracare nu mi s-a părut incomod în traficul aglomerat.
Am reușit să mă strecor, ori de câte ori a existat intenție, prin zonele cu trafic congestionat fără nicio bătaie de cap, silueta suplă fiind un atu. A motocicletei, nu a riderului…
Rezervorul de numai 12 litri asigură o autonomie confortabilă pentru drumurile zilnice.
Absența parbrizului nu are de ce să te descurajeze în a lăsa orașul în urmă. Dacă este așa, poți opta pentru parbrizul touring din gama de accesorii. Cu plinul făcut și dacă mergi singur cu 100 km/h, te poți baza pe o autonomie minimă de circa 300 km din moment ce consumul instantaneu la viteza asta oscilează între 3 și 4 litri.
În ceea ce mă privește, am obținut exact același consum mediu ca și cel anunțat de producător: 4,1 l/100 km după un parcurs de 170 km.
Confortul călătoriei nu are de suferit indiferent dacă șaua este ocupată de una sau de două persoane.
Amortizoarele își fac bine treaba şi negociază cu diplomație diversele denivelări cu care se confruntă roțile.
Prin felul în care arată, prin modul de lucru emolient al mecanicii în ansamblul ei, Triumph Speed Twin 900 evocă spiritul motocicletelor de odinioară.
Triumph Speed Twin 900 este o motocicletă cochetă cu un arsenal tehnologic foarte bine pus la punct și un comportament stradal extrem de concilliant. În ciuda resurselor de care dispune motorul, această particularitate face din Triumph Speed Twin 900 o motocicletă cu adresabilitate largă, de la rideri începători până la veterani ai mersului pe două roți.
Roata fata este montata invers…in rest reusita motocicleta.