Radical – Actualizări de ținută și comportament

0
2471

Englezii de la Radical au hotărât că modelul lor SR10 XXR pentru pistă mai trebuie „gâdilat” un pic, ca un preambul pentru anul competitiv 2025.

Spui Radical, spui motorsport, spui viteză, siguranță, fiabilitate, performanță și personalizare, adică tot ce este nevoie pentru ca un alergător de pistă să beneficieze la maxim de propriul model al constructorului englez. Iar pentru asta inginerii de la Radical au proiectat o serie de upgrade-uri pentru mașinile de curse care includ câteva funcții și opțiuni noi pentru gama de modele SR XXR. Este modul în care, zic ei, le oferă propriilor clienți posibilitatea să-și asigure mașina de curse pentru sezonul 2025 la prețurile de anul acesta.

Prin urmare acest ultim Radical SR10 XXR a fost dezvăluit într-o nuanță Daytona Green, cu detalii verzi complementare, care îi subliniază și mai mult abilitățile de personalizare, și mai ales că nu va trece neobservat în padoc.

Cerințele unei curse

Prima vizată a fost siguranța pilotului și astfel au fost lansate noi opțiuni de scaune. Un scaun complet nou a fost construit din carbon și proiectat intern de echipa de cercetare și dezvoltare Radical, ca un răspuns la feedback-ul clienților. Acest lucru a fost o cerință venită de peste Atlantic, unde această specificație este populară, noul scaun având o tetieră integrată înconjurătoare. Este fabricată din fibră de carbon preimpregnată rezultând un scaun care este mai puternic și mai ușor decât predecesorul său și este disponibil pentru configurațiile cu volanul pe stânga, dreapta sau central.

Apoi există varianta cu scaune duble pentru piloții care preferă instruirea direct la bord sau pentru curse cu pasageri. Siguranța acestora a fost îmbunătățită și mai mult prin adăugarea de inserții de kevlar și suporturi mai puternice pentru scaun. Pentru toate opțiunile de scaune, hamurile noi proiectate au îmbunătățit confortul celui de la volan adăugând în același timp posibilități de personalizare suplimentare prin introducerea a patru opțiuni de culori diferite.

Fiabilitatea a fost un alt răspuns la feedbackul utilizatorilor de SR10 XXR. Pentru asta echipa Radical Motorsport a folosit modelarea computerizată avansată pentru verificarea zonelor potențial slabe testând apoi modificările atât în ​​medii virtuale, cât și în lumea reală înainte să fie implementate. De exemplu, o carcasă reproiectată pentru SR10 XXR s-a bazat pe teste de stres simulate care au dus la reduerea semnificativă a șanselor de fisurare. În mod similar, prin ingineria inversă a splitterului frontal din fibră de carbon, s-au adoptat noi tehnici de producție folosindu-se rășină epoxidică de calitate aerospațială, pentru obținerea unei componente care este mai durabilă și oferă o potrivire mai bună decât versiunea precedentă.

Plăcerea la volan

Pentru creșterea performanţelor Radical Motorsport și-a aplicat vastele cunoștințe de inginerie despre aerodinamică pentru a reduce mai multe milisecunde din timpul pe tur prin simpla modificare a razei sidepod-urilor lui SR10 XXR (componente aerodinamice laterale ale unei mașini de curse care pornesc de la prizele de aer situate în spatele roților din față și se extind până în spate terminându-se, de obicei, chiar înaintea roților din spate). Rezultatul poate fi doar o schimbare cu 2,5% a echilibrului către puntea din față, dar atunci când vă deplasați cu 260 km/h înseamnă 11,5% mai multă sarcină frontală, ceea ce se traduce printr-o reducere crucială a subvirării și a frecării accentuate a anvelopelor în virajele atacate cu viteză. De asemenea, prin schimbarea raportului pe cremaliera de direcție, de la 1:43:1 la 1:71:1, șoferul necesită mai puțin efort, reducând oboseala și sporind atât confortul, cât și plăcerea conducerii bolidului.

Un nou volant și ambreiaj cu mase reduse vor oferi proprietarilor de SR10 XXR, un răspuns mai rapid la impulsuri și treceri mai ușoare prin treptele de viteză, fapt care, la rândul său, reduce blocarea punții spate și scurtează perioada zonei de frânare.

Radical oferă și o serie de opțiuni de personalizare care nu afectează performanțele mașinii, dar îi permite să iasă în evidență în padoc și să transpună visul unui posesor de SR10 XXR în realitate. Pe lângă culorile personalizate ale caroseriei, roțile ușoare Braid pot fi vopsite în culoarea caroseriei. Iar partea tare este că odată finalizată și inspectată calitatea, mașina este supusă unei ședințe foto înainte să fie expediată la destinația finală.

Vă recomandăm și:

Radical Sportcars SR 10: Visul alergătorului de cursă lungă

Un Rimac… Radical

Red Bull RB17 este rapid ca o mașină F1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 1 = opt