„Soluția” Volkswagen pentru producătorii din China

0
259

Producătorii chinezi de mașini electrice vor fi nevoiți să plătească taxe vamale mult mai mari pentru mașinile pe care le aduc în Europa. Una dintre variantele prin care pot „dribla” noul regulament este să-și construiască fabrici în UE. „Soluția” a fost oferită chiar de un rival. Și încă de unul destul de serios.

CEO-ul Grupului Volkswagen îi sfătuiește pe producătorii chinezi să construiască fabrici în Europa

Uniunea Europeană a oficializat impunerea de taxe vamale definitive pentru mașinile electrice produse în China. Decizia a fost ratificată pe data 4 octombrie 2024, deși Germania, având în spate producători consacrați precum BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen, a votat „împotriva” acestei decizii.

CEO-ul Grupului Volkswagen a vorbit recent despre această decizie și a recunoscut că se teme că vor urma represalii din partea guvernului chinez. Oliver Blume a spus că producătorii chinezi de mașini electrice ar trebui să poată evita noile taxe vamale impuse de Uniunea Europeană, cu condiția ca aceștia să investească pe teritoriul UE. În contextul noilor taxe vamale de 35%, la care se adaugă taxa de 10% deja existentă, adoptate pentru vehiculele electrice produse în China, Blume sugerează că scutirea ar trebui să fie oferită firmelor care creează locuri de muncă și dezvoltă parteneriate în Europa.

„Posibilele tarife punitive ar fi deosebit de riscante pentru industria auto germană. Ne-am confrunta cu dezavantaje semnificative pe piața chineză.

Tocmai de aceea ne opunem clar unor astfel de reguli noi”, a declarat CEO-ul Grupului Volkswagen, într-un interviu acordat ziarului Bild am Sonntag, potrivit Reuters.

Poziția lui Blume- un nume extrem de important în industria auto- scoate în evidență faptul că un compromis ar putea fi atins dacă companiile chineze ar decide să investească în infrastructură locală și în dezvoltarea unor noi unități de producție în UE.  Declarația oficialului companiei din Germania reflectă și preocupările industriei auto europene despre care se știe că este extrem de dependentă de piața chineză.

Aproximativ o treime din vânzările grupului Volkswagen provin din China, iar noile măsuri ar putea afecta nu doar producătorii chinezi, ci și companiile europene care produc în China și exportă către UE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 4 = patru