Noua versiune coupe a modelului Audi Q5 vine cu aceleași rețete ca și înainte, deși a fost reconstruită aproape de la zero. Audi speră să atragă în continuare clienții, datorită liniilor sale mai elegante și mai sportive.
După lansarea noii generații a SUV-ului Q5, una dintre vedetele standului Audi de la Salonul Auto de la Paris, a venit rândul versiunii sale coupe, Sportback. Această abordare, care a devenit populară de la apariția BMW X6, rămâne la fel de apreciată. Conceptul este simplu: se ia un SUV, se coboară linia plafonului și se accentuează înclinarea, chiar dacă asta înseamnă să reduci puțin spațiul din spate și volumul portbagajului. Rezultatul? Un model de succes. Și, pentru a maximiza profitul, prețul poate crește cu câteva mii de euro în comparație cu versiunea standard.
Atât BMW, cât și Mercedes și Audi au adoptat această rețetă, iar succesul ei este evident. Așa că Audi continuă să ofere Q5 Sportback, păstrând aceleași ingrediente. Deși partea frontală este preluată de la noul Q5, varianta Sportback este mai elegantă și oferă o imagine de ansamblu coerentă, recunoscută imediat ca aparținând stilului Audi.
Chiar dacă pare familiar, noul Audi Q5 Sportback este construit pe o platformă tehnică complet nouă, denumită PPC (Premium Platform Combustion). Cu toate acestea, dimensiunile sale rămân similare cu ale modelului anterior. Volumul portbagajului variază între 515 și 1.415 litri, iar în cazul versiunii sportive SQ5 Sportback, între 470 și 1.388 l, valori apropiate de cele ale noului Q5.
Și interiorul este complet regândit, dar preia în mare măsură elemente de la Q5, inclusiv ecranul central mare. Găsim un tablou de bord digital de 11,9 inci și un ecran central tactil de 14,5 inci. Pe lista de opțiuni, este disponibil și un al treilea ecran, de 10,5 inci, destinat pasagerului din față. Totul funcționează cu Android Automotive, dar cu o interfață personalizată Audi. În spate, spațiul pentru picioare este generos. Rămâne de văzut cât de confortabil va fi spațiul pentru cap.
Sub capotă, Audi a îmbunătățit sistemul de propulsie, introducând un sistem mild-hybrid de 48 V, care adaugă 24 CP și 230 Nm de cuplu. Motorul pe benzină 2.0 TFSI de 204 CP și 340 Nm reprezintă versiunea de bază (disponibilă atât cu tracțiune față, cât și integrală quattro). De asemenea, există un diesel 2.0 TDI cu aceeași putere, dar cuplu mai mare, de 400 Nm, disponibil doar cu sistemul quattro. Pentru cei care doresc performanțe superioare, Audi oferă versiunea SQ5 Sportback, echipată cu un motor V6 3.0 TFSI de 367 CP.
Comenzile pentru noul Audi Q5 Sportback vor fi deschise pe 5 decembrie, iar prețurile pornesc de la aproape 60.000 de euro, în timp ce modelul standard Q5 este mai ieftin cu câteva mii €. Pentru versiunea sportivă SQ5, prețul de bază depășește o sută de mii de euro. În lunile următoare, Audi va lansa și două variante plug-in hybrid, capabile să parcurgă aproximativ 80 km în regim electric, conform producătorului.
Vă recomandăm și:
Noul Audi Q5: a treia generație a SUV-ului german a debutat oficial