Volkswagen trece printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, iar oficialii companiei au în plan numeroase schimbări. Unele menite să crească veniturile, iar altele îndreptate asupra unor tăieri de costuri. Șeful departamentului de design a vorbit despre o decizie surpriză, care pare cumva că îndepărtează parfumul a ceea ce reprezintă un prezent modern.
Șeful departamentului de design al Volkswagen a confirmat că modelele viitoare vor avea butoane
Această schimbare va debuta odată cu lansarea noului model electric ID.2all, iar decizia pare una surpriză în condițiile în care tehnologia tactilă și ecranele digitale domină interiorul mașinilor moderne. Doar că se pare că sunt mulți clienți care nu pot renunța la senzația și practicabilitatea butoanelor fizice pentru funcțiile esențiale. Tendința eliminării acestora a fost inițiată de Tesla, începând cu primul Model S, iar ulterior majoritatea constructorilor auto au adoptat această abordare.
Cu toate acestea, după o perioadă în care butoanele au fost înlocuite de suprafețe tactile, cererea clienților a determinat o reevaluare a acestei decizii. Mulți șoferi și-au dat seama că interfața bazată exclusiv pe ecrane nu este întotdeauna cea mai practică soluție.
„De la ID.2all încolo, vom avea butoane fizice pentru cele mai importante cinci funcții – volumul, încălzirea pe fiecare parte a mașinii, ventilatoarele și luminile de avarie – sub ecran,” a declarat designerul-șef al mărcii, Andreas Mindt, conform carscoops.com.
Volkswagen, schimbare de strategie
Volkswagen a reacționat deja și a reintrodus butoanele fizice pe volanul actualului Golf. Mindt a declarat că Volkswagen a înțeles greșeala eliminării butoanelor tradiționale și va reveni la această soluție pe modelele viitoare, începând cu ID.2all.
„Pe volan, vom avea butoane fizice. Nu vom mai ghici. Există feedback, este real, iar oamenilor le place acest lucru. Sincer, este o mașină. Nu este un telefon,” a concluzionat șeful de design de la Volkswagen.
- Citește și: Hyundai readuce butoanele fizice
Mai mult, din anul 2026, regulamentul Euro NCAP va include prezența butoanelor fizice printre criteriile de siguranță pentru testele de impact. Vehiculele care nu dispun de controale fizice pentru funcții esențiale precum claxonul sau luminile de avarie nu vor mai putea obține punctajul maxim de cinci stele.