McLaren Automotive a dezvoltat o nouă metodă de producție, denumită Automated Rapid Tape (ART), care produce structuri din fibră de carbon mai ușoare, mai rigide și mai puternice prin optimizarea structurală avansată.
Planul fix din ansamblul aripii frontale active al noului McLaren W1 este o structură din fibră de carbon McLaren ART fabricată folosind această nouă tehnică. Partea bună este că aceste structuri generează mai puține deșeuri în timpul procesului de producere.
Ce-i cu noua metodă?
Industria aerospațială folosește metode de producție ultra-precise pentru construirea structurilor din fibră de carbon adaptate pentru cea mai recentă generație de avioane aeriene și avioane de luptă, în special pentru piese mari, cruciale, cum ar fi fuselajul și aripile aeronavei. Acest lucru se realizează prin depunerea robotizată a benzilor compozite pe structurile de straturi, depășind așezarea manuală tradițională folosită pentru materiale pre-impregnate.
Iar McLaren a dezvoltat o versiune cu ritm foarte rapid a acestei metode de producție pe care pe care a integrat-o acum în centrul său de producție de la McLaren Composites Technology Center (MCTC) din Sheffield, Marea Britanie.
Denumită Automated Rapid Tape (ART), deblochează potențialul enorm pentru îmbunătățirea și mai mult a mașinilor de drum McLaren cu structuri din fibră de carbon care sunt optimizate să fie și mai ușoare, mai rigide și mai puternice, produse cu o consistență și mai mare de la o parte la alta și produse într-un mod care generează mai puține deșeuri. Formele rezultate din fibră de carbon McLaren ART sunt, de asemenea, distincte vizual față de componentele convenționale din fibră de carbon preimpregnate tăiate manual.
Revoluționând complet metoda din industria aerospațială de utilizare a brațelor robotizate pentru stratificarea benzilor compozite, metoda McLaren Automated Rapid Tape folosește în schimb o mașină special concepută, cu un cap de depunere fix și un pat cu mișcare rapidă, capabil să se rotească, ceea ce deblochează un proces de fabricație mai rapid, potrivit pentru scopuri auto și fabricarea de compozite de mare viteză.
Libertate mai mare de proiectare
McLaren ART permite amplasarea personalizată a fibrelor, creând noi posibilități legate de cerințele de rezistență a sarcinii sau de rigiditate, care nu sunt posibile prin metodele convenționale. Încurajează inovația prin eliberarea inginerilor de constrângerile materiale uniforme. Ajustarea specifică a orientării fibrelor în materialul compozit permite rigiditatea anizotropă, adică rigiditatea poate fi îmbunătățită în arii și direcții specifice, în timp ce flexibilitatea poate fi menținută în altă parte. Acest lucru deblochează noi modalități de proiectare a componentelor aerodinamice complexe, cu încărcare mare.
De asemenea, permite optimizarea rezistenței la greutate. Fibrele pot fi concentrate în zonele supuse unor solicitări sau sarcini mari, cum ar fi îmbinările, marginile sau punctele de conectare, permițând, la rândul lor, îndepărtarea materialului inutil în regiunile cu stres scăzut.
Primul vehicul care are fibră de carbon McLaren ART este noua supermașină McLaren W1. Planul fix din ansamblul aripii frontale active, parte integrantă a pachetului aerodinamic extraordinar al mașinii care poate genera până la 1.000 kg de forță aerodinamică, este fabricat din carbon McLaren ART, beneficiind de rigiditatea crescută a pieselor realizate folosind procesul Automated Rapid Tape. Planul fix din carbon ART este cu până la 10% mai rigid decât o piesă pre-impregnată comparabilă, reflectând o îmbunătățire semnificativă având în vedere funcția sa de suport aerodinamică. Alte componente realizate din fibră de carbon ART sunt luate în considerare pentru producția lui W1.
Metoda de producție automată a benzilor rapide și structurile de carbon ART deblochează, de asemenea, posibilități imense pentru următoarea generație de arhitecturi din fibră de carbon. Integrarea acestei tehnologii în structura unei cuve din fibră de carbon ultra-ușoare și ultra-rezistente fabricată cu o generare minimă de deșeuri, care poate sta la baza următoarei generații de supercaruri McLaren, este deja în curs.
Vă recomandăm și: