Garagisti & Co GP1 este un nou supercar britanic, construit din fibră de carbon și echipat cu motor V12 pe benzină. Noua mașină este creația designerului Angel Guerra, care a lucrat pentru Bugatti și Rimac. Supercarul de doar 1.000 de kilograme (la gol) are un V12 aspirat natural, fără supraalimentare, și cutie de viteze manuală în 6+1 trepte
O nouă forță în condusul purist

În artificiala eră a electrificării, noul start-up britanic Garagisti & Co a dezvăluiit GP1, un hypercar propulsat de un V12 aspirat natural, construit în mare parte din fibră de carbon și complet analogic. Noul coupe cu două locuri este o mașină pentru puriști și care există doar pentru a transforma actul condusului într-o bucurie nefiltrată. Iar arta personalizării, într-o experiență reală, asemenea atelierului tău privat în care faci ce vrei.
Inimă pulsând de putere

În centrul mașinii se află un motor V12 complet nou, de 6,6 litri, dezvoltat de Italtecnica, cunoscută pentru colaborarea cu Maserati, printre cei mai mari specialiști în motorsport și trenuri de rulare. Livrând 800 CP, cu linia roșie a turației la 9.000 rpm, și peste 700 Nm cuplu maxim, este un V12 conceput nu doar pentru performanță, ci și pentru a încânta printr-un ton mecanic ce amintește de motoarele de competiție din trecut. Puterea este transmisă doar roților spate, printr-o cutie manuală cu 6+1 trepte de viteză, montată longitudinal, oferind o senzație aproape tactilă și un angajament neegalate în conducere.
Arta designului întâlnește aerodinamica funcțională

Caroseria lui Garagisti & Co GP1 este o celebrare a formei, îmbinând influențe din epoca de aur a designului în formă de pană (wedge). Deși creat „de la zero” de Angel Guerra, fost designer pentru Bugatti Mistral, Tourbillon și Rimac Nevera, mulți pasionați recunosc trimiteri și influențe vizuale la și de la modele legendare. Aceștia au remarcat ecouri stilistice ale conceptului Lancia Stratos Zero (1970), Lamborghini Countach și alte capodopere purtând semnătura marelui designer auto italian Marcello Gandini.

Totuși, rezultatul este o creație unică, fluidă, organică, gândită să fie modernă, dar atemporală. Sub liniile de design se află o altă lume, dar care vorbește în același spirit: inginerie pură și aerodinamică de nivel competițional. Printr-o ambalare inteligentă, partea inferioară a mașinii găzduiește unele dintre cele mai mari difuzoare de aer posterioare montate vreodată pe o mașină de serie, oferind performanțe reale de tip efect de sol.
Interiorul mașinii: frumusețe, simplitate, scop

Interiorul lui Garagisti & Co GP1 este „sculptat” pentru puritatea condusului. Dispunerea cu două locuri este lipsită de distrageri. Schimbătorul de viteze este poziționat sus pe consola centrală, iar ventilația este integrată perfect în design, eliminând gurile de aerisire și dezordinea aparentă.

Fiecare suprafață are un scop, fiecare control este plasat exact unde trebuie. „Niciun ecran mare. Niciun artificiu inutil. Doar tu, mașina și drumul înainte”, aceasta a fost cerința pentru designerul Angel Guerra.
GP1, un adevărat automobil de stradă. Dar și bestie ascunsă

În spiritul supercarurilor istorice din anii ’80, ’90 și începutul anilor 2000, GP1 nu este construit doar pentru circuit, ci și pentru a fi un GT (Grand Touring), chiar o mașină de zi cu zi. Deși ultraușor și extrem de rapid, potrivit producătorului, care nu a comunicat datele dinamice, însă, oferă confort, zgomot controlat în cabină și spațiu pentru bagaje. O călătorie lungă în această mașină nu va fi obositoare. Dar, când se apasă pedala de accelerație, aceasta se transformă într-o experiență viscerală, brută, plină de viață.
O coaliție neobișnuită de maeștri

Garagisti & Co și-a luat numele de la termenul „garagisti” (garajiști), peiorativ, dar purtând și o notă de admirație, pe care îl folosea Enzo Ferrari la adresa echipelor private britanice care l-au înfrânt în Formula 1 în anii ’50 și ’60. Așa cum semnalează „& Co” din denumirea firmei, echipa care a contribuit la apariția lui GP1 este o coaliție de specialiști de vârf, nu generaliști.

Italtecnica s-a ocupat de dezvoltarea și calibrarea motorului, XTrac, de cutia de viteze, DEXET Technologies, componentele din fibră de carbon, șasiul, ansamblul monococă și aerodinamica. Angel Guerra (design exterior și interior), Brembo (frâne), Öhlins (suspensii), dar și alți furnizori de elită din motorsport au adus componente de nivel competițional pentru GP1.

Împreună, ei au creat ceea ce producătorii mari nu pot (a se înțelege, nu le aduce profit): un hypercar fără moștenire de brand de protejat, fără focus-grupuri de mulțumit și fără algoritmi de optimizat. Doar instinct, gust și excelență inginerească.
Exclusivitate și program „Uși deschise”

Garagisti & Co GP1 va fi limitat la doar 25 de exemplare de stradă. Fiecare va fi finisat manual, conform cerințelor clientului, printr-un program asigurat la sediul companiei din Regatul Unit. La prețul de bază de 2,45 milioane de lire sterline (peste 2,8 milioane de euro), fără taxe, cumpărătorii vor primi o mașină construită complet de la zero, fără concesii.

Mai mult, primii 12 clienți vor avea acces, prin programul „Uși deschise” al Garagisti & Co, la întâlniri private, în Marea Britanie și Europa, cu inginerii și designerii care îi dau viață lui GP1, pentru a-și personaliza la limită mașina. Ulterior, Garagisti & Co va produce și o versiune de competiții a lui GP1, care se anunță a fi extrem de… extremă.
Vă recomandăm și:
Pagani Huayra Codalunga Speedster: artă inginerească pe patru roți







