Volkswagen a prezentat oficial a doua generație a modelului T-Roc. Anunțat de o campanie de teasing, noul T-Roc vine cu un look modern și propulsoare mild hybrid pe benzină.
Volkswagen T-Roc a ajuns la a doua generație. Crossoverul compact este unul dintre cele mai populare modele din gama de SUV-uri a constructorului german. Anul trecut, aproximativ 292.000 de cumpărători de automobile noi au optat pentru acest model polivalent, făcându-l al doilea cel mai de succes SUV Volkswagen din lume, după Tiguan.

Prima generație a fost lansată în 2017 la Salonul Auto de la Frankfurt și se dorea să devină o alternativă la popularul Golf pentru cei care doreau o mașină mai robustă și cu o gardă la sol mai mare.

Noul model continuă tema crossoverului compact. A doua generație are 4373 mm lungime și este cu exact 122 mm mai lungă față de modelul precedent, iar ampatamentul a fost și el mărit cu 28 mm ajungând acum la 2631 mm. Un ampatament mărit se traduce prin mai mult spațiu la interior și un portbagaj cu un volum de încărcare mai mare. Acesta are acum 465 litri, cu 20 litri în plus față de modelul anterior. Dacă vrem să punem dimensiunile noului T-Roc în context, îl putem pune alături de frații săi din gama VW. Mai micul T-Cross are o lungime de 4135 mm (-238 mm), iar noul Tiguan, lansat în 2024, are o lungime de 4539 mm (+166 mm).

Mai mult, a doua generație Volkswagen T-Roc a devenit și mult mai aerodinamică. Coeficientul Cd este acum 0.29, ceea ce înseamnă o îmbunătățire cu 10% față de modelul anterior.
Partea frontală a preluat elemente din actual ADN Volkswagen ca de exemplu banda LED ce leagă blocurile optice. În ceea ce privește tehnologia folosită pentru faruri, Volkswagen și-a echipat noul T-Roc cu blocuri optice LED pentru echiparea de bază și Life. Pentru echipările de top Style și R-Line avem faruri LED Plus cu lumini de viraj și bandă luminoasă între blocurile optice și logo VW iluminat. Opțional, putem bifa și performantele blocuri optice IQ.LIGHT LED Matrix ce includ stopuri 3D cu animație și logo VW luminat și în partea din spate.

Un element distinctiv este linia argintie ce se întinde de la montantul A până la montantul D. Acest element ajută la extinderea liniei plafonului și a fost botezată ”crosa de hockey” de către designeri, dat fiind forma specifică.
La interior regăsim aerul familiar inspirat de cele mai recente modele VW. Au fost preluate o serie de elemente de la Tiguan, inclusiv controlerul rotativ cu mini ecran amplasat pe consola centrală (de unde poți schimba modurile de condus sau volumul muzicii), ecranul central generos în dimensiuni și selectorul amplasat în spatele volanului pentru cutia de viteze automată (acesta este identic cu cel pe care îl regăsim pe Tiguan sau ID.Buzz, de exemplu).

O schimbare majoră este modul în care se poate deschide portiera din interiorul noului T-Roc. S-a renunțat la mânerul clasic de care tragi pentru a deschide portiera, în favoarea unui nou tip de mini levier integrat în zona unde ne odihnim brațul. Acesta trebuie tras în sus pentru a deschide portiera.

La lansarea modelului, clienții vor putea alege dintre două variate ale propulsorului 1.5 eTSI electrificat cu sistem mild hybrid la 48V. Motorul este disponibil în două variante de putere: 116 sau 150 CP alături de cutie de viteze automată DSG cu șapte trepte și tracțiune față. Sistemul mild hybrid aduce un plus de 14 kW și 56 Nm la plecările de pe loc sau permite motorului pe benzină să se oprească la viteze constante.
Din 2026, noua generație T-Roc va primi și propulsorul 2.0 TFSI alături de tracțiunea integrală 4Motion. Tot anul viitor, T-Roc va marca o altă premieră urmând a fi oferit cu motorizări hybrid, o premieră pentru marca germană. Acestea vor fi bazate pe propulsorul de 1.5 litri, dar nu există detalii suplimentare.

Debutul comercial pentru noul Volkswagen T-Roc pe piața din România va avea loc în luna noiembrie.
Vă recomandăm și:


















