Peugeot 308 facelift: restyling necesar și promițător

0
6036

Peugeot 308 a trecut printr-o restilizare importantă, care îi aduce un design frontal revizuit, tehnologii noi, o ofertă amplă de motorizări și o versiune electrică mai performantă, cu autonomie crescută.

Un facelift la momentul potrivit

Peugeot 308 rămâne cea mai vândută compactă în Franța, însă vânzările au scăzut cu peste 22% față de anul precedent. Restilizarea de mijloc de carieră vine pentru a relansa interesul clienților și a menține poziția de lider într-un segment unde concurența directă, precum Citroën C4 și Renault Mégane E-Tech, nu exercită presiune majoră.

Schimbări de design exterior

Cele mai vizibile transformări se regăsesc la partea frontală. Noua semnătură luminoasă cu trei „gheare” înlocuiește „caninii” aproape verticali ai fazei I, iar farurile principale au fost repoziționate mai jos, într-un spațiu integrat discret în zona inferioară. Grila primește linii verticale, culoarea caroseriei și noul logo Peugeot retroiluminat, conectat printr-un set de LED-uri. Pe timpul nopții, modelul facelift se distinge clar în versiunile GT și GT Exclusive. În spate, stopurile adoptă stilul oblic al fostei versiuni GT, iar evacuările false cromate au dispărut, fiind acum negre. Două noi nuanțe de albastru, Ingaro și Lagoa, completează paleta coloristică a versiunii facelift.

Dimensiuni neschimbate

Gabaritul a rămas identic: 4,36 m lungime pentru varianta hatchback și 4,63 m pentru break-ul SW. Nu apar modificări de proporții, iar Peugeot a preferat să își concentreze atenția pe detalii estetice și tehnologice.

Un habitaclu familiar

Interiorul este aproape identic cu cel al versiunii anterioare. Singura noutate vizibilă este actualizarea graficii pentru instrumentarul digital, care promite o lizibilitate îmbunătățită. Restul păstrează liniile moderne, calitatea bună a materialelor și originalitatea i-Cockpit, cu volan mic și afișaj 3D. În versiunile superioare, i-Toggles rămân configurabile. În continuare, spațiul pentru pasagerii din spate nu este cel mai generos din clasă, iar poziția de condus poate ridica probleme șoferilor mai înalți.

Dotări mai bogate

Nivelul de echipare Style include acum faruri full LED și grila în culoarea caroseriei. Versiunea Allure primește noi jante de 17 inci și scaune din material mixt, în timp ce GT adaugă faruri Matrix LED, senzori și cameră HD pentru parcare, logo iluminat și jante de 18 inci. Noua versiune de top, GT Exclusive, vine cu scaune încălzite și funcție de masaj, tapiserie Alcantara, instrumentar 3D și alarmă standard.

Spațiu pentru bagaje

Volumul portbagajului rămâne neschimbat pentru versiunile termice: 412 litri la hatchback și 552 litri pentru break. Modelele electrice și hibride au valori reduse, dar Peugeot a schimbat metoda de măsurare, trecând la standardul „litri de apă”, pentru a alinia cifrele la concurență. Versiunile electrice au 361 litri, iar hibridele 314 litri, respectiv 505 litri pentru SW electric și 467 litri pentru SW hibrid.

Gamă de motorizări diversificată

Noul Peugeot 308 facelift se remarcă prin varietatea de motorizări, păstrând opțiuni hibrid simplu, plug-in (hibrid încărcabil), electrice și diesel. Această diversitate devine rară într-un segment unde multe mărcile reduc oferta la două-trei variante de propulsie.

Versiunea mild-hybrid

Motorul 1.2 turbo cu hibridizare ușoară la 48 V a fost ajustat și dezvoltă acum 145 CP, față de 136 anterior. Acesta promite un consum mediu de 4,7 l/100 km, emisii de 107 g CO2/km, o viteză maximă de 210 km/h și accelerație 0-100 km/h în 9,0 secunde.

Plug-in hybrid mai puternic

Motorizarea PHEV urcă la 195 CP, grație combinației dintre motorul pe benzină 1.6 turbo de 150 CP și cel electric de 125 CP. Noul pachet de baterii de 17,2 kWh oferă o autonomie de până la 85 km în modul electric, față de 60 km anterior. Performanțele sunt considerabile, cu un sprint 0-100 km/h în 7,6 secunde și viteză maximă de 225 km/h.

Peugeot E-308 electric, cu autonomie crescută

Versiunea electrică rămâne la 156 CP, dar primește o baterie optimizată, cu 55,4 kWh utili (58,4 kWh brut), care ridică autonomia maximă la 450 km (WLTP), față de 416 km anterior. Este introdusă funcția Plug & Charge, ce permite autentificarea automată la stațiile de încărcare, iar din 2026 va fi disponibil și sistemul V2L, pentru alimentarea de dispozitive externe.

Diesel pentru conservatori

Motorul 1.5 BlueHDi de 130 CP rămâne în gamă pentru cei care fac mulți kilometri anual. Cuplul de 300 Nm, consumul mediu de 4,9 l/100 km și emisii de 128 g CO2/km îl mențin printre cele mai eficiente opțiuni convenționale.

Disponibilitate și prețuri

Peugeot 308 facelift va fi disponibil în Franța, la comandă, în perioada imediat următoare. Prețul de bază actual este de 33.400 de euro pentru varianta Style, însă se așteaptă o ușoară creștere odată cu introducerea noilor dotări și a versiunii GT Exclusive. Peugeot păstrează și varianta break SW, cu aceleași motorizări.

Vă recomandăm și:

Noul Peugeot E-3008 – Experiență electrizantă

Moda Peugeot by Kappa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

fourteen − 3 =