Clio este unul dintre cele mai cunoscute modele produse de francezii de la Renault. A șasea generație vine cu un design atrăgător, motorizări benzină, GPL sau hybrid și un interior modern.
Clio este unul dintre cei mai importanți jucători în segmentul B al pieței europene. Un model de clasă mică extrem de apreciat de clienții care au nevoie de o mașină competentă de dimensiuni reduse. Este prezent în oferta Renault încă din 1990 și a cucerit titlul Mașina Anului în Europa în 1991 și 2006.
În 35 de ani de existență, peste 17 milioane de exemplare Renault Clio au fost comercializate pe 120 de piețe din întreaga lume.
Actuala generație Clio, a cincea, este pe piață din 2019, cu un facelift operat în 2023. Era nevoie de un suflu nou pentru emblematicul model de clasă mică, iar la Salonul Auto de la Munchen, Renault a prezentat a șasea generație.
Cu un design îndrăzneț, ce se rupe de liniile cuminți pe care Clio le avea în trecut, noua generație este acum mai mare. Ampatamentul măsoară acum 2.59 metri (+8 mm), lungimea a crescut la 4.12 metri (+67 mm), lățimea la 1.77 metri (+39 mm), iar înălțimea a ajuns la 1.45 metri (+11 mm). Platforma folosită pentru noul Clio este CMF-B.
Se remarcă grila hexagonală încadrată de blocuri optice agresive și luminile de zi ca două jumătăți de romb. Cu siguranță, noul Clio nu va trece neobservat pe stradă. În spate avem patru stopuri hexagonale și un hayon profilat. Portierele spate au în continuare mânerul exterior ascuns în partea superioară.
Vor exista trei niveluri de echipare numite Evolution, Techno și Esprit Alpine. Pe echiparea de bază avem jante de 16 inchi din oțel, dar opțional se pot monta jante de 16 inchi din aliaj. Pe echipările superioare avem roți de 18 inchi.
Clienții pot alege și două nuanțe complet noi numite roșu Absolute și verde Absolute.
La interior, Clio preia tema de la celelalte modele recente ale mărcii. Planșa de bord digitală este similară cu cea din Renault 4 sau 5, iar selectorul pentru cutia de viteze automată este amplasat în spatele volanului.
Nivelul de echipare Evolution primește un instrumentar de bord digital, de 7 inchi, în standard. Opțional, clienții pot bifa un instrumentar de 10.1 inchi, acest ecran fiind standard pe nivelurile de echipare superioare. Ecranul central are 10.1 inch, iar de aici putem accesa sistemul multimedia OpenR Link. Sistemul audio de top este asigurat de Harman Kardon.
Portbagajul are acum un volum de 391 litri, iar marginea de încărcare a fost coborâtă cu 40 mm.
La capitolul motorizări, noul Clio are ca propulsor de bază unitatea 1.2 TCe cu trei cilindri ce oferă 115 CP și 190 Nm. Motorul poate fi asociat cu transmisie manuală cu șase trepte, dar opțional putem bifa o cutie automată cu două ambreiaje și șase rapoarte.
Urmează motorizarea 120 Eco-G, ce folosește motorul de 1.2 litri ce poate fi alimentat cu benzină și GPL. Dezvoltă 120 CP și 200 Nm și este asociată cu cutia automată EDC cu șase trepte.
Echipat cu motorul 120 Eco-G, Clio poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 10,1 secunde. Rezervorul de GPL are o capacitate de 50 litri. Cu ambele rezervoare pline, Clio are o autonomie de 1450 kilometri.
Ca motorizare de top, Clio oferă soluția E-Tech hybrid. Aceasta folosește motorul pe benzină de 1.8 litri alături de două motoare electrice și o baterie de 1,4 kWh. Transmisia este asigurată de cutia de viteze automată multimodală. Puterea totală a sistmeului hybrid este de 160 CP. Consumul mediu oficial este de 3,9 litri/100 km.
A șasea generație Renault Clio va fi asamblată în Turcia, la uzina Oyak Renault din Bursa.
Vă recomandăm și:
























