Volkswagen ID.CROSS Concept a fost prezentat oficial la IAA Mobility 2025 de la Munchen (9-14 septembrie). SUV-ul compact prefațează un viitor model electric accesibil, cu autonomie de 420 km, design cald și tehnologie modernă.
Premiera, la salonnul auto de la Munchen
Volkswagen a prezentat, la IAA Mobility de la Munchen, conceptul ID.CROSS, un crossover/SUV compact electric gândit pentru mobilitate la cost accesibil și programat pentru lansarea în vara anului 2026.
Ofensiva Volkswagen
Modelul se înscrie în ofensiva VW de electrificare a modelelor sale din clasele mică și compactă, alături de ID.Polo, ID.Polo GTI și ID.EVERY1, toate preconizate a fi lansate în 2026–2027.
Strategie de preț
Modelul de serie care va deriva din ID.CROSS Concept este estimat la un preț de vânzare între 28.000 și 30.000 de euro. Este o sumă considerată competitivă de Volkswagen, care speră că va câștiga astfel mulți clienți dintre cei, tot mai puțini, care sunt dispuși să cumpere o mașină electrică.
Design Pure Positive
Cu liniile sale clare, proporțiile echilibrate și personalitatea prietenoasă – faruri „zâmbitoare”, stâlp C robust și spoiler elegant – conceptul ilustrează noul stil VW, denumit „Pure Positive”.
Dimensiuni compacte, spațiu interior amplu
ID.CROSS Concept măsoară 4.161 mm lungime, are ampatament de 2.601 mm și oferă 450 litri în portbagaj, plus 25 l frunk (spațiu de depozitare sub capota frontală), volum generos într-un format compact, ușor de parcat.
Interior tip lounge
„Salonul” interior, croit ca o oază de confort, combină tapiserie bouclé în nuanțe calde, elemente verzi și console plutitoare. Modul „Atmospheres” ajustează lumina, sunetul și climatizarea, pentru o ambianță relaxantă.
Ergonomie și tehnologie intuitivă
Planșa de bord oferă ergonomie remarcabilă și operare intuitivă: ecrane digitale separate (11 înci, pentru indicatoarele de bord, 13”, pentru centrul de infotainment), butoane fizice și control vocal, toate orientate spre siguranță, utilizare ușoară și confort.
Platformă MEB+ modernizată
Bazat pe platforma Modular Electric Matrix (MEB), conceptul adoptă versiunea evoluată MEB+, care aduce îmbunătățiri majore la nivel de software, motoare electrice și sisteme de asistare a condusului.
Motor electric puternic și autonomie semnificativă
Propulsat de un electromotor de 155 kW (211 CP), montat pe puntea față, singura care asigură propulsia, SUV-ul oferă o autonomie de până la 420 km (WLTP) în condiții de utilizare reale, conform Volkswagen.
Capabilități de tractare
ID.CROSS Concept include un cârlig de remorcare ce suportă o sarcină statică de până la 75 kg, dar și capacitatea de tractare a maxim 1.200 kg, perfect pentru biciclete, chiar și electrice, remorci mici sau rulote de camping compacte.
Nume cu tradiție
Numele ID.CROSS marchează revenirea la identitatea ușor de recunoscut a modelelor VW: simplu, ușor de reținut și apropiat de T-Cross-ul tradițional, evitând denumiri prea tehnice sau criptice.
Contextul strategic
Prezentarea prototipului vine într-un moment dificil pentru VW, confruntat cu concurența acerbă din partea modelelor electrice chineze ieftine, scăderea cererii pentru mașinile fără emisii și tarifele impuse de SUA. Modelul reprezintă un răspuns ambițios la aceste provocări, dar perspectivele nu sunt prea optimiste.
Viitorul ar putea fi electric și accesibil?
În linie cu VW ID.EVERY1 (model electric de bază, estimat la 20 000 €, pentru 2027) și campania de rebranduire a modelelor clasice în EV-uri (ID.Polo, sub 25 000 €), Volkswagen își afirmă obiectivul: electrificare accesibilă pentru un public larg.
Vă recomandăm și:
Conceptul Volkswagen ID.Every1 anunță un viitor model de serie



