Apollo EVO, supercar cu motor V12 și aerodinamică de circuit

0
4885

Apollo revine cu EVO, un hypercar cu motor V12 aspirat natural, șasiu din fibră de  carbon și un pachet aerodinamic inspirat de competițiile de anduranță.

De la Gumpert la Apollo EVO

Povestea mărcii germane începe în urmă cu două decenii, când Roland Gumpert, fost inginer Audi, lansa Gumpert Sportwagenmanufaktur și primul Apollo, propulsat de un V8 Audi de 4,2 litri. Supercarul a impresionat prin performanțele sale, reușind să depășească, pe circuit, modele precum Pagani Zonda și Bugatti Veyron. După faliment și preluarea de către un consorțiu din Hong Kong, compania a fost relansată sub numele Apollo, inspirat chiar din denumirea modelului. Noua eră a debutat cu Apollo Intensa Emozione, un supercar radical construit în doar zece exemplare, animat de un motor V12 Ferrari pregătit de HWA, compania fondatorului AMG, Hans-Werner Aufrecht. Același propulsor se regăsește acum, într-o formă evoluată, la baza noului Apollo EVO.

Motor V12 și șasiu din carbon

EVO este propulsat de motorul V12 de origine Ferrari, aspirat natural, care dezvoltă acum 800 CP, transmiși către puntea spate printr-o cutie secvențială cu șase trepte. Sunetul motorului este amplificat de un nou sistem de evacuare din titan, conceput pentru a oferi o experiență acustică intensă.

Noutățile nu se opresc însă la motor. Modelul beneficiază de un șasiu monococă din fibră de carbon, completat de subansamble și structuri de siguranță realizate din același material. Rezultatul este o reducere a masei cu 10% și o creștere a rigidității structurale cu 15%, un pas esențial pentru performanțele pe circuit.

Aerodinamică inspirată din Le Mans

Designul exterior al lui Apollo EVO impresionează prin complexitatea elementelor aerodinamice, comparabile mai degrabă cu cele ale prototipurilor participante la cursa de la Le Mans decât cu modelele de stradă. Aripile și eleroanele supradimensionate contribuie la generarea unei forțe de apăsare masive, optimizând comportamentul la viteze extreme.

Pentru a susține performanța, hypercarul este echipat cu frâne ceramice și anvelope Michelin Cup 2 montate pe jante din aluminiu forjat. Toate aceste detalii confirmă orientarea clară către utilizarea pe circuit, fără compromisuri de confort sau utilizare practică. Sprintul 0-100 km/h este absolvit de Apollo EVO în mai puțin de trei secunde, iar viteza sa maximă este de 335 km/h.

Producție limitată

Deși interiorul nu a fost încă prezentat, tradiția modelelor Apollo sugerează o abordare radicală, concentrată pe pilotaj. Tot ce se știe este că și scaunele sunt din fibră de carbon, nu există sistem de aer condiționat, centru de infotainment și ecrane digitale, ci doar indicatoare analogice. Prețul nu a fost anunțat, dar precedentul Intensa Emozione a costat aproximativ 2,1 milioane de euro, ceea ce oferă un indiciu despre valoarea viitorului EVO.

Compania va produce doar zece unități Apollo EVO, livrările fiind programate la începutul anului viitor. Chiar și cu această disponibilitate restrânsă, Apollo continuă să atragă atenția pasionaților prin modele exclusiviste și extrem de radicale. Construcția și ingineria sunt realizate cu sprijinul unor parteneri de renume, precum HWA și Manifattura Automobili Torino, ceea ce permite mărcii germane să ofere în continuare mașini spectaculoase.

Vă recomandăm și:

Caterham – Adio Sigma!

Jimenez Novia, înaintea lui Bugatti Veyron

Porsche dezvăluie ediția specială 911 Carrera 4 GTS ”Tribute to Transfăgărășan”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

seven + 18 =