Lexus LS Concept: mașina de lux, reinventată ca minivan cu șase roți

0
1870

La Japan Mobility Show 2025, Toyota a prezentat Lexus LS Concept, un prototip de van cu şase roţi care redefineşte spaţiul de lux pentru pasageri.

Schimbare de segment, nu doar de denumire

Marca Lexus a decis să îşi redefinească mașina de lux LS: iniţial un sedan de clasă mare (Luxury Sedan), concurent pentru Mercedes-Benz Clasa S și BMW Seria 7, acesta devine acum un spaţiu al luxului, Luxury Space (LS), sub formă de minivan. În intervenţia sa de la salonul auto Japan Mobility Show 2025,, directorul de brand Simon Humphries a explicat că, în faţa declinului natural al limuzinelor în favoarea SUV-urilor, apar noi oportunităţi pentru reinterpretarea segmentului. Astfel, Lexus nu doar prezintă un nou model, ci face un gest simbolic: LS nu mai este doar o limuzină de lux, ci un spaţiu privat mobil, orientat spre confortul pasagerilor.

Design exterior neaşteptat: şase roţi, pentru maxim de spaţiu

Cea mai spectaculoasă caracteristică a conceptului este configuraţia cu şase roţi: două roţi de mari dimensiuni, în faţă, şi patru mai mici, la spate, dispuse pe trei osii. Această arhitectură permite o podea plată şi o lungime ce ar depăşește cinci metri, pentru un volum de habitaclu semnificativ. Exteriorul lui Lexus LS Concept adoptă un design futurist: bară de lumină LED pe întreaga lăţime, atât frontal, cât și posterior, parbriz ce coboară aproape de marginea calandrului, camere video în loc de oglinzi externe, portiere glisante şi elemente stilistice ce amintesc de universul science-fiction. În plus, Lexus a anunţat oficial că acest model se doreşte a fi „mai mult decât o cabină pe patru roţi”, intenţia fiind de a revoluţiona configurația internă a vehiculului.

Salon mobil pentru şase pasageri

Interiorul conceptului accentuează ideea de spaţiu generos şi de mobilitate orientată spre confortul pasagerilor. Modelul prezintă trei rânduri de scaune, cu loc pentru şase pasageri, în diverse configuraţii modulabile. Materialele utilizate sunt de nivel premium, inclusiv panouri din lemn natural, inserţii de bambus şi iluminare ambientală discretă, toate pentru a crea o atmosferă apropiată de un salon privat sau de primă clasă aeriană. Funcţional, se remarcă pardoseala joasă şi podeaua plată, care permit poziţionarea favorabilă a scaunelor şi flexibilitatea configurării spaţiului. Cât despre tehnologie, există multiple ecrane integrate, porturi USB-C, control al climatizării pentru fiecare rând de scaune şi portiere laterale glisante, care facilitează accesul.

Doar speculații privind trenul de rulare

Marca Lexus nu a oferit date clare referitoare la tipul de propulsie, motorizare, baterii sau autonomie potentială. Totuşi, designul şi forma vehiculului sugerează o arhitectură BEV (100 % electric), date fiind podeaua plată, absenţa evidentă a grilei clasice, proporţii largi, ceea ce indică orientarea către propulsia electrică sau plug-in hybrid. Totuși, Lexus LS Concept rămâne în stadiul de „showcar”, dar serveste drept indicator al direcţiei strategice pentru viitoarele mașini ale mărcii japoneze care aparține Toyota.

Șanse pentru un altfel de viitor al mărcii Lexus

Prezentarea acestui concept marchează o schimbare de paradigmă pentru marca Lexus. Într-o piaţă globală în care sedanurile de lux îşi restrâng clientela în favoarea SUV-urilor, marca Lexus reacţionează prin redefinirea modelului său de vârf. Mai mult, acest model evocă potenţialul de a deveni succesorul generaţiei actuale a lui LS sedan, chiar dacă versiunea de producţie, dacă va exista, nu va păstra neapărat configuraţia cu şase roţi. Având în vedere că a fost prezentată și noua marcă de ultralux Century, care va ocupa treapta de vârf în ierarhia grupului Toyota, Lexus devine mai liberă să experimenteze în mobilitate, design şi lux non-clasic.

Doar fantezie sau preludiu la un model de producţie?

Lexus LS Concept reprezintă un exercițiu vizual spectaculos din partea mărcii, cu cele şase roţi, spaţiul interior generos și luxul evident. Deşi nu toate elementele sunt încă confirmate privind producţia, modelul trimite un mesaj clar: luxul de mâine se construieşte altfel. Rămâne de văzut dacă şi cum va fi adaptat pentru producţie, dar din perspectiva Lexus, acest prototip marchează un moment ce ar putea fi de cotitură.

Vă recomandăm și:

Lexus și World Surf League

Century devine noua marcă de vârf a Toyota, poziționată peste Lexus

TEST: Noul Citroen C3 Aircross – Un hybrid complet

 

Mercedes-Benz a început producția de motoare electrice la Sebeș

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

five × one =