Porsche Cayenne Electric: generație nouă cu 1156 CP

0
326

Noul Cayenne este aici și devine oficial cel mai puternic model din gama constructorului din Stuttgart. Noul SUV electric are 1156 CP în varianta Cayenne Turbo cu sistemul Launch Control activat.

Cayenne Electric marchează începutul unei noi ere pentru Porsche. Fiind un SUV complet electric, acesta combină ADN-ul Porsche cu tehnologia de ultimă oră: până la 850 kW (1.156 CP), 0-100 km/h în 2,5 secunde, o putere de încărcare de până la 400 kW și o autonomie de până la 642 de kilometri. Este cel mai puternic Porsche de serie din toate timpurile.

SUV-ul Porsche Cayenne ocupă un loc aparte în istoria mărcii din Zuffenhausen. A fost primul model care s-a abătut de la rețeta tradițională a mărcii. Lansat inițial în 2002, Cayenne a fost primul SUV care a purtat emblema mărcii Porsche. Devenit peste noapte un succes, Cayenne a permis mărcii Porsche să meargă mai departe și să producă în continuare și modele sportive ca 911 sau 718.

Patru generații mai târziu, Cayenne se reinventează. Cel mai mare SUV din gama Porsche devine exclusiv electric. Două variante disponibile la lansare: Cayenne Electric și Cayenne Turbo. Varianta standard folosește două motoare electrice ce oferă 408 CP în modul de utilizare normal. Cu sistemul Launch Control activat, puterea motorului crește până la 442 CP și până la un cuplu de 835 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 4.8 secunde, iar viteza maximă este de 230 km/h.

Cifre impresionante regăsim în dreptul lui Cayenne Turbo. Cele două motoare electrice livrează o putere totală de 857 CP. Dacă activăm și sistemul Launch Control, puterea crește la 1157 CP ceea ce îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/oră în doar 2,5 secunde. Viteza de top a fost limitată la 260 km/oră.

Indiferent de motorizare, Porsche va oferi o baterie cu capacitate de 113 kWh. Autonomia maximă WLTP a lui Cayenne Electric este de 642 de kilometri, respectiv 623 de kilometri în cazul lui Cayenne Turbo Electric.

Noua generație folosește arhitectura PPE la 800 volți, platformă ce a debutat cu modelul Macan Electric. Noul model suportă încărcări rapide DC de până la 400 kW. La o stație ultra-rapidă de 400 kW, Cayenne Electric are nevoie de doar 16 minute pentru a încărca bateria între 10 și 80%. Pentru prima dată, noul Cayenne Electric suportă și încărcare wireless, cu viteze de 11 kW.

Pe lista de echipamente standard avem suspensia pneumatică cu Porsche Active Suspension Management. Modelul poate fi echipat și cu direcție integrală, puntea spate putând vira cu până la 5 grade.

Coeficientul aerodinamic al noului Cayenne este de 0.25, iar pachetul aerodinamic oferit este activ: flapsuri mobile la nivelul zonei frontale și în părțile laterale ale spoilerului spate, și o aripă spate mobilă.

Ampatamentul modelului Cayenne Electric este mai mare cu 13 cm față de cel al actualei generații. Portbagajul măsoară 781 de litri (1.588 de litri prin rabatarea banchetei). În partea din față există un spațiu de depozitare de 90 de litri.

La interior, cockpit-ul este dominat de ecrane. Cele trei display-uri sunt dispuse pe toată lungimea bordului: unul de 14,25 inchi pentru planșa de bord, un display central curbat (denumit Flow Display) și un ecran de 14,9 inchi pentru pasagerul din dreapta.

Noul Porsche Cayenne Electric este deja disponibil pentru comandă. Prețurile pe piața din România încep de la 108.040 euro pentru Cayenne Electric, respectiv de la 168.525 euro pentru Cayenne Turbo Electric.

 

 

Vă recomandăm și:

Primele imagini cu interiorul noului Porsche Cayenne electric

Viitorul Porsche Cayenne electric va dispune de încărcare wireless

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

13 + 9 =