Land Rover va avea o prezență importantă în Campionatul Mondial de Rally-Raid 2026. Constructorul britanic prezintă noul Defender Dakar D7X-R, model de competiție ce va debuta în Raliul Dakar 2026.
Land Rover se va alinia oficial la startul Raliului Dakar 2026 cu trei echipaje ce vor pilota modelul Defender Dakar D7X-R. Acesta este practic varianta de competiție a modelului Defender Octa.
Noul model va concura în clasa Stock, o categorie nou înființată în Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC).

Fiind bazat pe modelul de serie Defender Octa, varianta de competiție primește același propulsor twin-turbo V8 de 4,4 litri, dar cu o răcire îmbunătățită cu ventilatoare de 12V și un singur radiator mare care înlocuiește cele 3 radiatoare ale mașinii de serie. Puterea motorului nu a fost comunicată, aceasta urmând a fi sub cea de 635 CP a modelului Defender Octa de serie.

Modelul de competiție primește caroseria Defender 110 ranforsată cu roll-cage și un rezervor de combustibil special construit ce poate primi 550 litri. Astfel, modelul va avea autonomia necesară pentru cele mai lungi și dificile etape din Raliul Dakar. Defender Dakar D7X-R a mai primit frâne noi, amortizoare Bilstein și o transmisie automată cu opt trepte preluată de la modelul Defender Octa, dar cu un raport final mai scurt.

Numele piloților care vor concura pe noul Defender Dakar D7X-R au rezonanță în lumea Dakar-ului. Liderul echipei este francezul Stephane Peterhansel, unul dintre veteranii competiției. Peterhansel are 14 victorii în Dakar, dintre care 6 la categoria moto. Din echipa mai fac parte lituanianul Rokas Baciuska, un tânăr pilot care și-a făcut deja un nume în categoria T4 unde și-a atribuit titlul de campion în sezonul 2022 și americanca Sara Price.
Vă recomandăm și:
Land Rover va participa la Raliul Dakar în 2026 cu un prototip bazat pe modelul Defender Octa
Land Rover Defender OCTA: 635 CP pentru cea mai puternică versiune











