Restomodul Boreham Ford Escort RS uimește cu motorul Ten-K, un patru cilindri de 2,1 litri, normal aspirat, care urcă la 10.000 rpm și livrează 330 CP.
Motor Ten-K: forța concentrată a patru cilindri

Constructorul auto britanic Boreham Motorworks a dezvăluit o unitate cu patru cilindri, aspirată natural, de 2,1 litri, care livrează peste 330 de cai-putere (243 kW) și are limita de turație (linia roșie) la 10.000 rpm. Motorul, botezat Ten-K („Zece mii”), se bazează pe o construcție sofisticată: arbore cotit și biele forjate, chiulasă cu 16 supape, corpuri de accelerație individuale și bloc realizat prin tehnologii moderne, inclusiv turnare 3D, pentru pereți subțiri, dar rezistenți. În ciuda potențialului uriaș, ansamblu motor este surprinzător de ușor – doar 85 kg – contribuind la dinamica de excepție a noului model Boreham Ford Escort RS. Acest motor impresionează nu doar prin cifre, ci și prin abordarea sa: fără supraalimentare, aspirat natural și cu filozofie tip Formula 1, orientată spre răspuns imediat și livrare lină a puterii pe întreaga plajă de turație.
Continuarea legendei într-o formă complet nouă

„Noua generație” a Ford Escort RS Mk1 produsă de Boreham nu este, de fapt, un restomod, este o continuare construită de la zero, cu șasiu nou, caroserie reproiectată după planurile originale, dar utilizând materiale moderne și tehnologii actuale, inclusiv blocuri optice cu lumini led. Fiecare exemplar Boreham Ford Escort RS va primi un număr de identificare nou, aprobat oficial de Ford.

Caroseria combină o structură de rezistență metalică robustă cu panouri fabricate din fibră de carbon (capotă, hayon, elemente interioare), contribuind semnificativ la reducerea masei, estimată la 800 de kilograme. Scopul declarat este ca Boreham Ford Escort RS să rămână fidel spiritului analog al originalului: fără servodirecție, ABS, ESP, asistenți de conducere și siguranță electronici, pentru o experiență de condus cât se poate de pură și viscerală.
Două suflete, aceeași pasiune

Clienții vor putea alege între două versiuni de motorizare cu tracțiune spate ale lui Boreham Ford Escort RS. Varianta „entry-level” propune un motor Ford de 1.8 litri, (reproiectat de Boreham față de originalul Twin Cam), alimentat cu injecție electronică și transmisie manuală cu 4+1 trepte, ce livrează 185 CP. Cea de-a doua versiune, „extremă”, folosește propulsorul Ten-K cuplat cutie manuală în 5+1 trepte cu schemă „dog-leg” de curse, dar între primele două viteze. Această combinație, între o caroserie ultraușoară și un motor superputernic, promite performanțe sportive de vârf şi feedback direct pentru pasionaţii de condus autentic.Pe lângă motor și caroserie, abordarea Boreham include și un exterior actualizat subtil (extensii de aripi, proporții moderne) și interior minimalist dar confortabil, cu dotări precum scaune scoică, bord analog, opțiuni de tapiserie premium, precum piele sau Alcantara, şi posibilitatea instalării unei roll-cage și a unor hamuri de siguranță.
Exclusiv, scump, pentru adevărații entuziaști

Producția va fi limitată la doar 150 de exemplare la nivel global, fiecare costând cel puțin 295.000 de lire sterline (peste 336 de mii de euro), fără taxe, ceea ce plasează Boreham Ford Escort RS în sfera supercar „accesibil”. Primele comenzi vor fi acceptate în 2026, cu livrare spre sfârșitul aceluiași an, conform producătorului.
Vă recomandăm și:



