Noul Mercedes-Benz GLB debutează ca SUV compact de lux complet electric, cu până la 630 km autonomie şi un interior dominat de ecrane şi inteligenţă artificială.
Un debut electric, dar urmează hibridul
A doua generație GLB vine, iniţial, exclusiv ca model electric, preluând practic locul flui Mercedes-Benz EQB, cel puțin din punct de vedere tehnic şi comercial. Versiunile cu propulsie hibridă sunt programate să apară anul viitor. Constructorul auto german a confirmat două versiuni de lansare pentru noul GLB: o variantă cu un singur motor electric și tracţiune spate (RWD), denumită GLB 250+, şi o versiune cu tracţiune integrală (AWD), GLB 350 4MATIC. Ambele se bazează pe o baterie lithium-ion de 85 kWh, cu arhitectură electrică de 800 de volţi.
Performanţe şi autonomie competitive
Mercedes-Benz GLB 250+ produce 268 CP şi cuplu de 335 Nm, în timp ce 350 4MATIC oferă un total de 349 CP și 515 Nm de cuplu grație motorului suplimentar montat pe puntea faţă. Acceleraţia de la zero la 100 km/h se realizează în 7,4 secunde la versiunea cu tracţiune spate, iar versiunea AWD coboară timpul până la 5,5 secunde. În ceea ce priveşte autonomia, GLB 250+ oferă până la 630 km, conform ciclului WLTP, iar varianta 4MATIC, 614 km. Capacitatea de încărcare rapidă DC este de până la 320 kW, ceea ce permite refacerea unei bune porţiuni din autonomie în doar câteva minute, un atu major pentru un SUV electric.
Dimensiuni mai generoase şi spaţiu interior extins
Noua generaţie GLB a crescut în aproape toate dimensiunile față de precedenta: lungimea sa ajunge la 4.732 mm, lăţimea, la 1.861 mm, iar ampatamentul, la 2.889 (+ 60 mm). În schimb, înălţimea scade ușor la 1.687 mm (-14 mm). Această creştere a dimensiunilor se traduce printr-un spaţiu interior mai generos, în special pentru ocupanţii locurilor din spate. Și noul Mercedes-Benz GLB este oferit în variante cu cinci sau şapte locuri. În plus, pentru cei care ţin la versatilitate, există un frunk (portbagaj frontal|) de 127 litri, care se adaugă celor 667 l din spate, detalii care sporesc atractivitatea SUV-ului.
Interior high-tech: ecrane şi inteligenţă artificială
Interiorul noului Mercedes-Benz GLB este schimbat major comparativ cu generaţia precedentă. Ca şi la alte modele recente ale mărcii germane, bordul adoptă un panou aproape complet plat, dominat de ecrane. Optional, noul SUV poate fi echipat cu pachetul Superscreen, format din trei ecrane: un panou de instrumente de circa 10,25 inci și două ecrane tactile, central, de 14”, şi unul pentru pasager tot de 14”. La nivel de software, GLB 2 folosește a patra generaţie a sistemului MBUX, care include elemente de inteligenţă artificială, printre care un asistent virtual bazat pe versiunea ChatGPT4o.
Design exterior reinterpretat. Cu un spate controversat
La exterior, GLB rămâne fidel siluetei cubice şi verticale caracteristice, dar adoptă un limbaj de design mult mai expresiv: grilă largă, faruri redesenate, cu lumini de zi în formă de stea, imitând emblema Mercedes, şi o bandă luminoasă ce unește farurile. Spatele maşinii reprezintă probabil cea mai discutabilă alegere estetică: blocurile optice verticale conectate printr-o bară luminoasă subţire și cu inserții inspirate de conceptul EQXX sunt un punct de controversă. Semnătura luminoasă rezultată s-ar putea să nu fie pe gustul tuturor, dar e clar că Mercedes a mers pe un design îndrăzneț, care setează un nou cod vizual.
Versiuni viitoare: hibrid şi entry-level electric
Pe lângă versiunile electrice lansate acum, Mercedes-Benz a confirmat că, anul următor, va aduce o variantă electrică de bază (entry-level) mai accesibilă, dar şi o versiune mild-hibridă. Hibridul va utiliza o arhitectură de 48 volţi, cu propulsor termic de 1,5 litri, iar sistemul va folosi şi un mic motor electric integrat în cutia de viteze automată. Astfel, gama GLB va acoperi mai bine segmente variate de cumpărători, de la cei interesați de electrice, până la cei care vor flexibilitate sau preţ mai redus.
Noul GLB nu costă puțin
Pentru moment, au fost confirmate prețurile de bază (fără taxe, subvenții, opțiuni) doar pentru piaţa germană: Mercedes-Benz GLB 250+ pornește de la 59.048 euro, iar varianta 350 4MATIC, de la 62.178 euro. Scump, dar măcar noul GLB nu a renunțat la argumentele care i-au garantat popularitatea până acum: spaţiu interior generos, versiune cu şapte locuri, flexibilitate, utilitate ridicată. În acelaşi timp, miza doar pe electric, cel puțin la început, reprezintă un pariu riscant.
Vă recomandăm și:










