Marca spaniolă Santana renaște cu ajutor din China

0
47

Santana Motors revine după 14 ani și începe producția a două pick-up-uri, dar se va extinde printr-un parteneriat strategic cu concernul chinez BAIC.

Reînvierea unei mărci de renume

Marca Santana, odinioară emblematică pentru industria auto spaniolă, trăiește o revenire notabilă după aproape un deceniu și jumătate de pauză. Fondată în anii 1950, compania și-a început activitatea prin producția sub licență a vehiculelor Land Rover încă din 1958, extinzându-se ulterior pe piețe din Europa, Africa și America de Sud. În anii 1980, Santana a început să dezvolte propriile modele, colaborând apoi cu Suzuki în producția de mașini SUV și off-road, dar dificultățile financiare din anii ’90 și 2000 au dus la încetarea producției în 2011.

După o perioadă îndelungată de inactivitate, Santana Motors a revenit la viață cu redeschiderea fabricii din Linares, regiunea Jaén din sudul Spaniei, și reluarea construcției de autovehicule. Producția este deja în plină desfășurare pentru noile pick-up-uri 400D și 400 PHEV, bazate pe modelul chinez Dongfeng/Zhengzhou Nissan Z9, marcând astfel un nou capitol pentru brandul istoric spaniol.

Noile modele: Santana 400D și 400 PHEV

Primele mașini construite sub sigla Santana în această etapă de relansare sunt pick-up-urile 400D și 400 PHEV. Modelul Santana 400D este echipat cu un motor diesel de 2,3 litri capabil să genereze 190 CP și cuplu maxim de 500 Nm, oferind opțiuni de transmisie manuală cu 6+1 trepte sau automată cu opt raporturi. Performanțele includ o accelerație de la zero la 100 km/h în 9,1 secunde și viteză maximă de 170 km/h. Capacitatea de remorcare ajunge la 3.200 kg, iar cea de transport, 815 kg.

Versiunea Santana 400 PHEV prezintă o configurație plug-in hybrid cu propulsor turbo de 1,5 litri combinat cu un motor electric și o baterie de 32 kWh. Sistemul hibrid încărcabil generează o putere totală utilizabilă de 315 kW (429 CP) și 800 Nm de cuplu. Această combinație permite accelerția 0-100 km/h în 6,5 secunde, viteza maximă fiind aceeași ca la 400D. La fel și capacitățile de încărcare și remorcare. Autonomia de rulare exclusiv electrică a lui 400 PHEV este de până la 120 km, cea totală depășind 1.000 km.

Dotări și echipamente moderne

Pe lângă sistemele de propulsie, noile pick-up-uri Santana oferă o serie de echipamente de confort și siguranță adaptate cerințelor contemporane. Cele două modele vin dotate standard cu tracțiune integrală, faruri LED, panou digital pentru indicatoarele de bord de 10 inci și ecran al centrului de infotainment de 14,6”, scaune încălzite și ventilate, climatizare pe două zone, sistem audio cu șase difuzoare și încărcare wireless pentru smartphone. În plus, pachetul de asistență pentru șofer include cruise control adaptiv, frânare automată de urgență, asistență la menținerea benzii, recunoaștere a indicatoarelor și multe alte tehnologii moderne pentru siguranță rutieră.

Aceste dotări plasează pick-up-urile Santana într-o categorie competitivă în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare cu capacități moderne și un nivel atractiv de echipare pentru clienții profesioniști, dar pentru și pasionații de off-road. În ceea ce privește prețurile de bază (pentru piața spaniolă), Santana 400 PHEV pornește de la 29.900 euro, fără taxe, iar 400D, de la 44.700 €. Spre comparație, concurrentul direct Ford Ranger Double Cab costă cel puțin 31.050 euro.

Parteneriatul strategic cu BAIC

Anunțul relansării Santana Motors a venit însoțit de un acord strategic semnat cu grupul auto chinez BAIC Automotive. Conform înțelegerii, Santana va primi kituri semi-asamblate de automobile produse de BAIC, care vor fi finalizate în Spania, extinzând astfel portofoliul peste pick-up-urile actuale. Acest parteneriat prevede introducerea progresivă a unei game complete de SUV-uri între 2026 și 2028, incluzând modele de dimensiuni medii, compacte și de mari dimensiuni, care vor fi asamblate în aceeași fabrică din Linares.

Mai mult, colaborarea include planuri de dezvoltare comună a unor modele noi bazate pe platformele BAIC, ajustate cu identitate de design specifică Santana, ceea ce arată o abordare mai amplă decât simpla preluare a vehiculelor existente nîn portofoliul grupului chinez.

Vă recomandăm și:

Dongfeng aduce modelul Nammi Box în Europa

Best Electric Van România 2025

KGM Musso Saracen – Ajutor pentru Moș Crăciun

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

14 − 11 =