Audi Concept C, un roadster electric cu două locuri, a fost dezvăluit la Milano, marcând o nouă eră în designul Audi prin puritate geometrică, tehnologie discretă și perspective de a deveni succesorul spiritual al TT.
Radical prin eleganță și claritate
Concept C, prezentat la Milano pe 2 septembrie 2025, definește estetica „radical simplicity” prin forme geometrice pure și o claritate emoțională puternică, un manifest vizual în era electrificării.
Semnatura verticală revăzută
Acest prototip introduce grila verticală reinterpretată, inspirată de legendarul Auto Union Type C din 1936 și de a treia generație A6 din 2004, element central al viitoarei identități vizuale Audi.
Caroserie targa în premieră
Acoperișul retractabil hardtop în două piese, cu acționare electrică, îmbină eleganța unui coupé cu farmecul unui roadster, un veritabil hibrid estetic funcțional.
Interior minimal, dar emoțional
Cabina adoptă minimalismul tactil: comenzi din aluminiu anodizat cu sunet „Audi click” satisfăcător, display central de 10,4 inci, care se ascunde în bord când nu este necesar, și materiale naturale înlocuind pielea, pentru o senzație caldă, modernă.
„Shy tech”, tehnologie inteligentă, discreție totală
Toate funcțiile tehnologice sunt prezente într-un mod discret, dar accesibil, fără să acapareze atenția – o manifestare a „shy tech” (tehnologie discretă/timidă) care păstrează concentrarea asupra purismului designului.
Succesor spiritual al lui Audi TT?
Potrivit unor surse, Audi Concept C ar putea prefigura un viitor model electric TT drop-top. Acesta ar fi destinat să apară în 2027-2028 și ar fi plasat în gama Audi între modelele TT și R8, într-o categorie sportivă compactă. Dar, rămâne de văzut dacă așa se va întâmpla, pentru că nu a fost emisă nicio poziție oficială a Audi în acest sens.
Dimensiuni care surprind
Contrar impresiei de compactitate, Concept C este mai lung și mai lat decât vechiul TT, măsurând aproximativ 4.520 mm lungime, 1.970 mm lățime și 1.285 mm înălțime, cu un ampatament de 2.568 mm. Prototipul cântărește în jur de 1.690 kg.
Specificații electrice așteptate
Modelul este construit pe arhitectura PPE (Premium Platform Electric) similară cu cea a viitorului Porsche 718 EV, oferind propulsie în două versiuni: tracțiune spate (un singur motor) sau integrală (quattro, în cazul Audi) cu două electromotoare. Se estimează o baterie de aproximativ 89-100 kWh, încărcare rapidă, platformă pe 800 V, cu peste 480 de kilometri autonomie, accelerație 0-100 km/h în circa 3,6 secunde și putere totală de 570 kW (775 CP) și 800 Nm cuplu în versiunea de top.
Filozofie corporativă reorientată
Mai mult decât un simplu show-car, Concept C încarnează „The Radical Next”, o redefinire culturală internă a brandului Audi, unde claritatea, tehnica de vârf, inteligența și emoția devin principiile directoare ale noii linii strategice şi stilistice.
Vă recomandăm și:











