În plin angajament electric Audi Sport lansează Q8-ul cu cel mai puternic motor termic din istoria sa. Este un V8 de 631 CP, biturbo, cum altfel?!
Denumirea întreagă a SUV-ului este Audi RS Q8 2025 performance și este poziționat, de fapt, drept cel mai puternic model de producție cu m.a.s din istoria Audi Sport. Asta nu înseamnă că nu poate să combine utilizarea și caracterul practic de zi cu zi, cu performanțele și manevrabilitatea remarcabilă la care se așteptă fanii și posesorii modelelor RS.
Pentru puternicul SUV, Audi Sport și-a intensificat atenția asupra dinamicii de conducere pentru atingerea celor mai bune performanțe. Pentru asta a apărut un nou spoiler frontal cu prize de aer distinctive, cu structură fagure și lamă gri care mat identifică în mod noul RS Q8 ca modelul de vârf de serie. Grila mare Singleframe are o structură reinterpretată în care fiecare celulă individuală de tip fagure este acum tridimensională. Abordarea spatelui joacă, de asemenea, un rol în avansarea poziției modelelor în vârful gamei, cu două țevi de evacuare ovale, foarte „hot” la propriu și vizual, și un difuzor între ele împărțit de un deflector în formă de pană.
Dar, argumentul forte al performanțelor anunțate îl reprezintă motorul V8 Biturbo de 4,0 litri, cel mai puternic motor cu ardere de serie din istoria Audi Sport, care dezvoltă 631 CP și un moment maxim al cuplului motor de 850 Nm. Asta înseamnă că propulsarea SUV-ului de la 0 la 100 km/h durează doar 3,4 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 306 km/h!
Și altceva?
Prin reducerea contrapresiunii, noul sistem de evacuare mai ușor crește puterea biturbo a V8-ului și creează un sunet mai sportiv și mai incitant pentru cel de la volan. Opțional, sistemul de evacuare poate fi înlocuit cu sistemul de evacuare sport RS, care intensifică și mai mult experiența sonoră și se remarcă prin țevile de eșapament de culoare neagră lucioasă.
Iar partea tare este că noul RS Q8 vine standard cu tracțiunea integrală quattro permanentă, pe care Audi Sport o combină cu o transmisie Tiptronic cu opt trepte reglată să ofere timpi de schimbare și mai rapizi. Diferenţialul central complet mecanic, cu designul său compact şi uşor, distribuie puterea motorului pe puntea faţă şi spate într-un raport de 40:60. Dacă fenomenul de alunecare are loc la oricare dintre punți, nu mai mult de 70% din cuplul de antrenare este trimis la cea din față și până la 85% poate fi direcționat către puntea spate. Acest model de distribuție, zic cei de la Audi Sport, are ca rezultat o virare mai precisă, mai puțină subvirare și o senzație mai sigură la întoarcerea mașinii.
Iar pentru un echilibru ideal între sportivitate și confort, RS Q8 vine standard cu suspensie pneumatică adaptivă, reglată RS, cu amortizare controlată. Adaptată special pentru acest model, poate varia înălțimea de rulare cu până la 90 mm.
Și dacă vă simțiți inspirați de Audi RS Q8 performance începeți să vă gândiți de pe la 126.000 de euro, cu taxe cu tot.
Vă recomandăm și:
Noul Audi Q5: a treia generație a SUV-ului german a debutat oficial