Audi și Nissan se pregătesc să dea afară mii de angajați

0
2293

După Volkswagen, alți doi producători trec prin probleme uriașe. Oficialii de la Audi și Nissan au dezvăluit că vor fi nevoiți să disponibilizeze câteva mii de oameni. Negocierile au început deja.

Audi închide fabrica din Belgia și vrea să concedieze angajați din Germania. Zece mii de oameni vor pleca acasă

Jurnaliștii de la Manager Magazin susțin că patronatul Audi a început deja negocierile cu sindicatele și consiliul întreprinderii pentru o restructurare masivă. Cifrele sunt îngrijorătoare și se vorbește de mai multe mii de persoane care vor fi concediate

Audi a anunțat în urmă cu puțin timp rezultatele financiare pentru primele trei trimestre ale anului, iar cifrele nu arată deloc bine. Concluzia? Audi nu-și mai justifică statutul de marcă premium, din punct de vedere financiar având un randament de doar 2,5% . Doar câștigurile generate de Lamborghini sau Bentley mai salvează profiturile grupului.

Sursa citată mai spune că urmează restructurări serioase în Germania. În prima etapă, două mii de persoane din departamentele de dezvoltare, dintr-un total de zece mii, ar urma să fie disponibilizate. Includem în acest calcul și cei trei mii de oameni care vor avea de suferit, după închiderea fabricii Audi din Bruxelles. Vor pleca acasă și mai bine de o sută de manageri.

Audi nu poate concedia, pur și simplu, angajații, deoarece există contracte colective de muncă, iar procesul ar putea dura patru sau chiar cinci ani. Astfel că, primii care vor pleca vor fi, cel mai probabil, angajații cu contracte pe perioade determinate. Apoi ar putea urma negocieri pentru plecări voluntare.

CEO-ul grupului, Oliver Blume, a spus că departamentul de dezvoltare este supradimensionat și neproductiv, din cauza faptului că lucrează prea mult cu furnizori externi.

Audi, scădere importantă pe partea de venituri

Veniturile Audi AG în primele trei trimestre ale acestui an au scăzut cu 8,1% pe fondul unui declin al vânzărilor de 10,9%. Asta se traduce printr-un minus de patru miliarde de euro.

Profitul operațional a scăzut la puțin peste două miliarde euro, cu circa 2,5 miliarde mai mic decât în 2023. Iar profitul net al Audi pe cele trei trimestre a fost de 2.4 miliarde euro, aproape la jumătate față de cel înregistrat în urmă cu un an.

Nissan Motor va reduce personalul global cu 9.000 de angajați

Un alt producător care traversează o perioadă agitată este Nissan Motor. Oficialii companiei vpr să scadă capacitatea de producție pentru a contracara scăderea vânzărilor din piețele cheie precum China și SUA. Iar strategia este una dureroasă pentru că nouă mii de oameni vor fi disponibilizați.

Nissan a anunțat că își va diminua capacitatea de producție cu 20% și va optimiza procesul de dezvoltare, scurtând timpul necesar pentru a lansa un model nou la 30 de luni. Compania intenționează și să vândă 10% din pachetul său de acțiuni deținut la Mitsubishi Motors și să stabilească un parteneriat cu Honda pentru dezvoltarea de vehicule electrice.

Directorii Nissan au acceptat salarii mai mici

Nissan este al treilea mare producător din Japonia, iar oficialii companiei vor să scadă cheltuielile cu 2,6 miliarde de dolari. Asta în timp ce prognozele de profit pentru 2024 au fost revizuite, în scădere. Scăderea performanței poate fi parțial atribuită întârzierii Nissan în adoptarea vehiculelor hibride și electrice, sectoare în care rivalii Toyota și Honda au reușit să răspundă prompt cerințelor pieței.

Directorul executiv Makoto Uchida a subliniat că firma nu a anticipat explozia cererii pentru vehicule hibride în SUA, iar acest factor, combinat cu presiunea venită din partea vehiculelor electrice chineze, a afectat semnificativ vânzările companiei.

Pentru a reduce costurile interne, CEO-ul Nissan și-a asumat o reducere voluntară a salariului cu 50%, începând din această lună, iar alți directori urmează să accepte, de asemenea, reduceri salariale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

8 + 1 =