Audi: SQ7 și SQ8 primesc motorul de care aveau nevoie

0
81
V8 4.0 TFSI : 373 kW / 770 Nm

Motorul diesel nu mai este obligatoriu pentru variantele sportive S ale marilor SUV-uri Audi: SQ7 și SQ8 au primit un V8 pe benzină de 507 CP.

Aproape toate modelele din familia Audi S disponibile în Europa au trecut, în 2019, pe motorină, motoarele pe benzină fiind scoase din ofertă. Acesta a fost cazul și cu SUV-urile Audi SQ7 și SQ8, oferite exclusiv cu un diesel V8 TDI de 435 CP. Probabil, Audi nu a obținut succesul scontat prin această decizie, pentru că un propulsor diesel, fie el V8 de 435 CP, și un SUV de clasă mare ce poartă inscripția S, adică Sport, nu fac cea mai bună pereche pentru obținerea performanțelor de top. Situația se va schimba, însă, pentru că Audi a anunțat că SQ7 și SQ8 vor fi oferite, din această vară, și în versiuni echipate cu un 4.0 V8 biturbo pe benzină, ce produce nu mai puțin de 507 CP și cuplu maxim de 770 Nm.

Ambele modele au nevoie de 4,1 secunde pentru a ajunge de la zero la 100 km/h, timp cu șapte zecimi de secundă mai bun decât cel al versiunilor TDI. Și repriza 80-120 km/h este realizată într-un timp foarte scurt, de doar 3,8 secunde.

Există, desigur, tracțiunea integrală quattro pe amândouă SUV-uri și transmisie automată Tiptronic cu 8+1 trepte. Aceste modele au din fabrică suspensii pe aer adaptative, cu amortizoare controlate și toate roțile viratoare. La viteze mici, roțile din spate se întorc cu până la 5 grade în sens invers față de cele frontale, ceea ce îmbunătățește agilitatea și reduce unghiul de bracaj. La viteze de peste 60 km/h, roțile din spate se rotesc ușor în aceeași direcție cu cele față, pentru o stabilitate mai bună. Ca opțiune, Audi oferă stabilizare activă a ruliului, prin intermediul unor mici motoare electrice. Acest sistem vine la pachet cu un diferențial sport, care distribuie cuplul între roțile din spate.

Audi SQ7 are în standard jante de 20 inci, iar SQ8, de 21. Cele două SUV-uri au primit discuri de frână de 400 mm diametru, cu etriere vopsite în negru, de serie, dar, ca opțiuni, sunt disponibile discuri ceramice și unele din fibră de carbon.

Foto: Audi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 + unu =