AutoTest 200

0
118

În cei 20 de ani sărbătorita noastră a reuşit să aștearnă pe hârtie zeci, poate sute de mii de articole dar și teste care au însumat mii de kilometri parcurşi.

AutoTest200 (3)La ora actuală este cea mai veche revistă auto de pe piaţă, primul număr fiind editat în noiembrie 1994. Chiar de atunci au fost expuse intenţiile revistei: să oferim cititorilor informaţii cât mai complete, de actualitate, specifice României, rezultate din activitatea noastră practică.
AutoTest este astăzi o revistă respectată şi apreciată atât de specialiştii din domeniu cât şi de personalităţi din ţară şi din străinătate. Conştienţi de rolul nostru de formatori de opinie am publicat pentru publicul interesat teste cu cele mai noi modele apărute pe piaţa noastră auto, prezentări ale celor de pe alte piețe ale lumii, istoria mărcilor, sport, design, concepte, evenimente naţionale şi internaţionale, fișe tehnice complete ale unor mărci şi tipuri de autoturisme mai vechi, dar încă des întâlnite pe şoselele naţionale. Am „deconspirat” foarte multe dintre încercările la care au fost supuse vehiculele în procesul omologărilor de tip, cu ajutorul specialiştilor RAR, am publicat informaţii complete cu privire la agenţii economici autorizaţi pentru desfăşurarea de diverse activităţi. În egală măsură am informat constant publicul cu privire la componentele şi piesele de schimb omologate sau certificate ce pot fi comercializate legal pe piaţă și am adus informaţii cu privire la legislaţia specifică aplicată. Pe lângă toate acestea AutoTest a abordat cu precădere, în plan multidisciplinar, probleme legate de siguranţa rutieră şi protecţia mediului de către vehiculele rutiere.
AutoTest200 (1)Din noiembrie 2006 ne-am propus să facem altceva decât ceea ce face majoritatea publicaţiilor de profil din România. Am intrat mai adânc în fascinanta lume a automobilului, a soluţiilor tehnice şi constructive ale acestuia inclusiv în noile tehnologii aplicate prin publicarea suplimentului tehnic, Ingineria Automobilului. Apariția suplimentului tehnic nu a făcut decât să completeze nivelul calitativ şi informaţional tehnico-ştiinţific al revistei, prefigurând un nou segment de elită implicat direct în lumea autovehiculelor cu lucrări şi articole semnate de cadre didactice universitare şi personalităţi marcante ale lumii academice, dar şi de specialişti din industria automobilului şi din domeniile conexe acesteia. Provocarea lansată acum opt ani este şi acum în atenţia noastră şi urmăreşte în continuare studiile, cercetările şi analizele semnate de specialişti.
Însă toate acestea nu ar fi fost posibile fără o echipă bine închegată şi mai ales fără susţinerea unor oameni care au înţeles importanţa şi rolul acestei reviste. Aşadar, după aproape 15 ani în slujba revistei, mulţumesc şi mă înclin în faţa echipei mele: Emilia Petre, Radu Buhăniţă, George Drugescu, Bogdan Pispiris, Florin Necula, Gabriel Manole, Sorin Tăbârcă, Eugen Constantin Ciobanu, Dragoş Băltățeanu, Tiberiu Mînzu şi Nelu Bănică.

AutoTest200 (6)Însă nu vreau să îi omit nici pe cei care au făcut parte din această redacţie cu ceva ani în urmă: Valentin Brădăţeanu, Dan Scarlat, Alex Buţu, Alexandru Dobai, Tudor Şerban şi Silviu Drăgănescu.
La final l-am lăsat intenţionat pe omul cel mai de preţ pentru mine care mi-a dezvăluit tainele tehnice de bază ale unui automobil. „Te-am învăţat maşini şi acum te cerţi cu mine” au fost cuvintele ce mi-au rămas în minte şi astăzi. Este vorba de „părintele” publicației Auto Test, domnul Prof. Dr. Ing. Dumitru Gheorghe, cel care în 1994 a primit sarcina din partea conducerii RAR de a coordona o revistă auto lunară. A colaborat la realizarea primelor două numere pilot şi a coordonat redacţia de la primul număr (noiembrie 1994) şi până la AT 35 (iunie 1998). A rămas colaborator fidel până la sfârşitul anului 2009, unde a fost consultant principal pentru articolele tehnice şi realizator al fișei tehnice a suplimentului.

Redactor Șef
Lorena Buhnici

Foto: Tibi Mînzu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase − 1 =