Avanpremieră în România – Noul BMW iX3

0
3167

BMW Group a prezentat în avanpremieră la Bucureşti noul BMW iX3 la câteva săptămâni după debutul global la Salonul Auto de la Munchen, IAA 2025.

Evenimentul a avut loc la Muzeul de Artă Recentă MARe care găzduieşte primul solo show Dumitru Gorzo, un proiect artistic special care și-a pus amprenta asupra întregului spaţiu expozițional.

Evenimentul de prezentare a noului model a fost marcat şi de o interpretare unică a “Marşului BMW”, o compoziţie din 1930 dedicată mărcii de compozitorul german Frank Anatol, cu o interpretare a violonistul Theodor Andreescu.

Noul model este disponibil în versiunea BMW iX3 50 xDrive la un preţ de 65 461 Euro cu TVA (54 100 Euro fără TVA). Folosește un sistem de propulsie de generaţia a şasea, care combină o arhitectură de 800V cu o baterie cu celule cilindrice dezvoltate de BMW, integrată în podeaua maşinii ca element structural. Noul layout asigură performanţe de top pentru BMW iX3 50 xDrive – un motor de 469 CP, până la 805 km autonomie în ciclu WLTP şi până la 372 km autonomie după 10 minute de încărcare de la stații cu puteri de până la 400 kW.

Succesul pare a fi garantat din moment ce cu aproape jumătate de an înainte de debutul pe piaţă, BMW iX3 are deja câteva zeci de comenzi ferme. Interesul crescut îl face cel mai bine primit model electric al mărcii.

Noul BMW iX3 a fost pregătit pentru lansare printr-un proiect care a purtat numele Neue Klasse, o referinţă istorică foarte importantă pentru BMW. Originalul Neue Klasse a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 1961. A fost lansat după o perioadă economică dificilă pentru companie și a fost un succes imediat. Este modelul responsabil pentru startul transformării BMW în marca recunoscută astăzi.

În anii 60’, prin Neue Klasse, BMW şi-a asumat direcţia sportivă, a creat sloganul “Plăcerea de a conduce” utilizat și în prezent, a deschis prima serie de succese majore în motorsport şi a pus baza gamei de modele moderne, Neue Klasse fiind considerat predecesorul Seriei 5.

Noua gamă BMW Neue Klasse a fost anunţată printr-o serie de cinci „vision cars” prezentate în ultimii patru ani.

BMW i Vision Circular

A arătat preocuparea pentru dezvoltarea durabilă şi economia circulară – din această perspectivă BMW iX3 impresionează printr-o amprentă de CO2 de numai 13.5 tone în producţie, valoare comparabilă cu modele cu motor ardere internă. Modelul foloseşte o treime materiale reciclate, în timp ce în cazul acumulatorului de înaltă tensiune acest procent urcă până la 50%.

BMW i Vision Dee

A pus accentul pe efortul de digitalizare şi pe o nouă interfaţă de comunicare om-mașină. Noul BMW iX3 foloseşte pentru prima dată un Panoramic Vision Display – un nou sistem de afişare pe toată lăţimea parbrizului. Sistemul are beneficiile unui head-up display prin faptul că plasează informaţia în câmpul vizual al șoferului.

Suplimentar, noul BMW iX3 beneficiază de un ecran central nou, trapezoidal, cu Matrix LED, un Head-up Display 3D şi un nou volan multifuncțional. Toate sunt gestionate de BMW Panoramic iDrive, o nouă generaţie a sistemului de operare BMW.

BMW i Vision Neue Klasse şi BMW i Vision Neue Klasse X

Cele două concepte s-au concentrat pe noul limbaj de design al mărcii şi pe implementarea diversificată pentru întreaga gamă. Până în 2027 vor fi implementate 40 de modele noi şi actualizări de modele folosind tehnologiile şi limbajul de design introdus de Neue Klasse. Un design monolitic, simplificat se remarcă cu forme noi pentru grilă, faruri şi stopuri, definit prin elemente luminoase noi care înlocuiesc cromul clasic – o transformare majoră, dar care rămâne recognoscibilă ca un BMW autentic.

BMW Vision Driving Experience

A scos în evidență arhitectura electronică care se bazează pe patru super calculatoare. Acestea gestionează toate funcţiile vitale ale automobilului: caroserie și confort, funcţiile dinamice – Heart of Joy, funcţiile de condus autonom şi funcţiile de informare și divertisment. Se asigură astfel o serie de beneficii importante – posibilități extinse de update over the air și o arhitectură simplificată care implică o reducere de peste 600 metri de cabluri. În acelaşi timp, cele patru “superbrains” vin cu o putere de processor fără precedent.

Pe BMW Vision Driving Experince superbrain-ul Heart of Joy poate controla perfect un cuplu de 18 000 Nm cu un timp de răspuns de sub o miime de scundă. De zece ori mai rapid ca un sistem de serie în prezent. Pentru BMW iX3 această performanţă se traduce printr-un control optimizat pe orice suprafaţă, dinamică semnificativ îmbunătăţită, comportament îmbunătăţit al frânelor și un randament crescut al regenerării emergiei.

Transformarea adusă de Neue Klasse este una completă care se reflectă și la nivel de servicii. Noul configurator BMW asigură un nivel de transparenţă ridicat prin afişarea imediată a informației actualizate legată de autonomia WLPT după orice schimbare de echipament pe care o faci.
Vă recomandăm și:

Noul BMW iX3: primul model din noua eră Neue Klasse

Îngroapă securea războiului: Mercedes ar putea folosi motoare BMW

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

17 + eighteen =