Acum mai bine de trei ani, pe vremea când supersportiva McLaren MP4-12C era încă în faza de dezvoltare, unul dintre cei mai importanți și mai vechi clienți ai mărcii britanice a avut o cerere specială: a comandat un exemplar, dar cu condiția ca acesta să aibă o caroserie unicat. Personajul, rămas anonim, a dorit ca mașina, ulterior denumită X-1, să aibă o formă „fără vârstă, de o eleganță clasică”. Pentru a atinge acest obiectiv, departamentul de design a folosit diverse surse de inspirație, în special poze ale unor mașini clasice (Facel Vega 1961, Chrysler D’Elegance Ghia 1953, Buick Electra 1959, Mercedes-Benz 540K 1939 și Citroën SM 1971), dar și ale unor clădiri cu arhitectură deosebită, ale unui ceas Jaeger LeCoultre art deco, ale unui pian, ale unei rulote Airstream, ale unui stilou Montblanc „Thomas Mann”, ba chiar și o imagine alb-negru a actriței Audrey Hepburn, un etalon atemporal în materie de eleganță vestimentară. Responsabil pentru realizarea caroseriei a fost sud-coreeanul Hong Yeo, unul dintre designerii cei mai talentați ai echipei McLaren.
Cele două coupeuri cu două locuri împart aceeași platformă: trenul de rulare, motorul pe benzină V8 biturbo de 3,8 litri și 625 CP, poziționat central, cutia de viteze secvențială cu 7+1 trepte și transmisia pe roțile spate. X-1 și MP4-12C au aceeași înălțime (1.199 mm) și aproximativ aceeași greutate (1.400 kg), dar modelul „pe comandă” este mai lung cu 109 mm (4.658 mm, în total) și mai lat cu 188 mm (2.097 mm, cu tot cu oglinzi), pentru că trebuia să fie foarte confortabil.
La X-1, fiecare element al caroseriei din fibră de carbon, jantele și blocurile optice exclusive au fost modelate pas cu pas, prin încercări succesive, astfel că designul său a fost finalizat în 18 luni (!), iar mașina a fost gata după încă un an. Durata mare a construcției a fost determinată de faptul că bolidul, deși unic, precum un concept-car, trebuia să fie înmatriculabil, astfel că fiecare piesă a fost omologată individual. Din acest punct de vedere, ceva probleme, rezolvate până la urmă, au ridicat portierele cu deschidere pe verticală și apărătorile mobile ale jantelor spate, ultimele fiind considerate exemplul perfect al „eleganței clasice, fără vârstă”. Toate elementele aparent cromate de pe X-1 sunt prelucrate, de fapt, din aluminiu masiv, ulterior nichelat. Prin același procedeu au fost fabricate și jantele și eleronul McLaren Airbrake.
Aranjamentul, dotările și mobilierul din habitaclul lui MP4-12C au fost păstrate la X-1, dar spațiul este mai mare, iar finisările sunt personalizate. Nuanța de gri-titan a bordului, volanului și podelelor contrastează puternic, dar armonic, cu roșul pielii naturale Nappa folosită la tapițeria scaunelor, ușilor și tavanului. Ici-colo, la diferite comutatoare, s-a folosit nichelul polisat, iar pedalierul este din aluminiu.