Bentley Continental GT Supersports: coupe ultrasportiv și exclusivist

0
809

Bentley a prezentat Continental GT Supersports, coupe echipat doar cu motor termic de peste 660 CP, tracțiune spate și exclusivitate: doar 500 de unități vor fi produse.

Bentley Continental GT Supersports își revendică pedigree-ul sportiv într-o formulă radicală. Marca britanică a renunțat complet la sistemul hibrid și la tracțiunea integrală de pe Continental GT, revenind la esența sănătoasă: un V8 bi-turbo pur, propulsie spate și o masă redusă drastic. Rezultatul este o variantă cu caracter agresiv, dedicată puriștilor, și marcată de o producție limitată la doar 500 de exemplare.

Motorul „fiarei”

Sub capota lui Bentley Continental GT Supersports se ascunde un V8 de patru litri, bi-turbo, recalibrat pentru a oferi 666 CP și un cuplu maxim de 800 Nm, transmis exclusiv către axa spate printr-o cutie de viteze automată ZF cu 8+1 trepte. Această configurație, fără hibridare, reflectă o viziune pură a plăcerii de condus, oferind o reacție directă și fără compromisuri. Același V8 a fost întărit cu componente noi: turbine mai mari, lubrifiere optimizată, iar sistemul de evacuare este din titan, semnat Akrapovič.

Această motorizare îi permite mașinii să accelereze de la zero la 100 km/h în doar 3,7 secunde și să atingă o viteză maximă de 308 km/h, cifre care subliniază natura sa sportivă și atletică.

Cură de slăbire radicală

Unul dintre elementele definitorii ale lui Continental GT Supersports este reducerea greutății. Modelul are o masă sub 2.000 kg, ceea ce înseamnă un câștig de aproape 500 kg față de versiunea hibridă a Continental GT (2.459 kg). Cum au reușit cei de la Bentley acest lucru? Printr-o abordare amplă: plafon din fibră de carbon, eliminarea banchetei spate, izolație redusă, frâne carbon-ceramice și tehnologii simplificate.

Atât caroseria, cât și aerodinamica acesteia au fost revizuite, pentru a maximiza performanța: elementele din fibră de carbon, precum spoilerul față, aripi, praguri și un difuzor spate combinat cu un eleron fix, generează un plus de 300 kg de apăsare aerodinamică față de un Bentley Continental GT Speed.

Comportament dinamic pentru pasionați

Tracțiunea integrală a fost abandonată în favoarea celei spate, o decizie fără precedent în cazul unui Continental GT, dar esențială pentru experiența pură de condus. Sistemele de direcție, suspensie și diferențial pilotat au fost recalibrate pentru un comportament mai dinamic, iar vectorizarea procesului de frânare adaugă un plus de control și repartizare a cuplului.

Bentley a echipat noua versiune cu discuri de frână din carbon și carbură de siliciu (CSiC), de 440 mm diametru, în față, configurație rar întâlnită în segmentul de serie. În plus, jantele din aluminiu de 22 de inci, forjate și dezvoltate împreună cu Manthey Racing, sunt disponibilie în două finisaje și pot fi echipate, opțional, cu cauciucuri Pirelli Trofeo RS, sporind aderența și capacitatea de accelerare laterală (până la 1,3 g).

Interiorul accentuează exclusivitatea

În interiorul lui Continental GT Supersports, rafinamentul specific Bentley își păstrează locul, dar accentul cade pe reducerea greutății și pe experiența șoferului. Modul de economisire a masei include scaune sport ușoare, izolație fonică redusă și un sistem audio dedicat doar locurilor din față. Asta pentru că bancheta spate a fost eliminată. Ornamentele din fibră de carbon și materialele ușoare, precum Dinamica, completează conceptul de „driver’s car” sofisticat.

În plus, fiecare dintre cele 500 de exemplare va fi numerotat, subliniind exclusivitatea și raritatea unei mașini gândite pentru pasionații mărcii.

Un ultim manifest înainte de viitorul electric?

Noul Continental GT Supersports simbolizează o declarație clară de intenție din partea Bentley: deși electrificarea gamei ar fi la orizont (prevăzută pentru 2030, dar vom vedea…), marca britanică nu-și uită rădăcinile, care înseamnă mecanică pură. Conducerea firmei cu sediul în Crewe, sub mandatul lui Frank-Steffen Walliser, a dat undă verde acestui proiect dezvoltat în secret, gândit ca o plecăciune de onoare înainte de tranziția spre mobilitatea electrică. Aceasta nu este doar o mașină de performanță, ci un manifest pentru pasionați, un Gran Turismo luxos, dar radical, care pune experiența șofatului pur pe primul loc.

Comenzile pentru această ediția limitată Bentley Continental GT Supersports vor fi deschise în martie 2026, iar primele livrări sunt planificate pentru începutul anului 2027. Prețul de bază nu a fost anunțat, până acum, dar presa auto britanică îl situează la nivelul de 400.000 de lire sterline, fără taxe, ceea ce înseamnă peste 450.000 de euro. Ceea ce subliniază, încă o dată, că acest Continental GT Supersports nu este doar un tribut adus trecutului de excelență mecanică al Bentley, ci și o versiune concentrată, aproape minimalistă, dedicată celor care vor senzații fără compromisuri.

Vă recomandăm și:

Bentley – motorizare plug-in hybrid de 680 CP

Bentley EXP 15: crossoverul manifest către era electrică

Bentley – 25 de ani de imprimare 3D

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

19 − sixteen =