Bentley T-Series – Întoarcerea acasă

0
251

Cel mai vechi Bentley T-Series din lume, un sedan standard de culoarea Shell Grey, s-a întors acasă la sediul din Crewe după 59 de ani. Este primul model care a fost construit pe un șasiu monococă unitar.

Este chiar primul scos de pe linia de montaj, seria de șasiu T SBH1001 indicând că a fost folosit de companie ca mașină de probe, cea care a fost pre­zentată în reportajul de presă inițial după lan­sarea modelului la Salonul Auto de la Paris din 1965. Mașina a fost găsită într-un depozit, sub o prelată, nu funcționase de zeci de ani și îi lipseau câteva componente cheie, inclusiv între­gul său interior. Semnificația mașinii ca prima din Seria T (echivalentul lui Rolls Royce Silver Shadow) de pe linia de producție i-a determinat pe cei de la Bentley Heritage Collection să o repună în funcțiune păstrând cât mai mult din mașina originală.

Bentley T-Series pe scurt

Era echipat cu motorul V8 de 6,23 litri proaspăt dezvoltat care ajungea la 225 CP. La acea vreme, motorul a atins cea mai mare putere specifică în funcție de greutate față de orice mașină de serie din lume, de 1,2 kg/CP. Inovațiile de design au inclus subcadre separate care tran­s­portau ansamblurile motorului și transmisiei, suspensiei, direcției și punții spate, cu supor­turi pentru subcadru din cauciuc „Vibrashock” dezvoltate pentru izolarea zgomotului și vibrațiilor de pe drum.

Bentley T-Series a fost considerată un exemplu clar de inginerie revoluționară, având în vedere că a fost primul Bentley care s-a îndepărtat de la asamblarea caroseriei pe un șasiu separat, iar noua sa construcție re­la­tiv ușoară a oferit, în 1965, performanțe impresionante pentru un sedan, cu o viteză maximă de 185 km/h și atingea 100 km/k în 10,9 secunde.

Au fost produse 1.868 de exemplare ale Bentley T-Series de prima generație, cu un preț de listă, fără taxe, de 5.425 de lire sterline, majoritatea fiind limuzine standard cu patru uși.

Recondiționare în detaliu

La primul bilanț al Bentley-ului recuperat, elementele cheie ale sistemului de propulsie erau într-o stare surprinzător de bună. Motorul a luat viață după o „tăcere” de 15 ani, nece­sitând doar o întreținere amănunțită și, surpinzător, cutia de viteze a necesitat pur și simplu o ajustare mi­no­ră. Inclusiv puntea spate era într-o stare bună și a avut nevoie doar de etanșări noi.

Provocările majore pentru echipa de recondiționare au fost lipsa tabloului de bord, niciun ornament interior, un cablaj făcut bucăți și fără vreo diagramă detaliată, coroziune în jurul cadrului auxiliar din spate și reparații anterioare de proastă calitate în urma unui (probabil) accident. Cu puține piese de schimb disponibile de la raft, echipa și-a procurat un vehicul donator care era la sfârșitul vieții sale. Pe măsură ce specificațiile Bentley T-Series au evoluat de-a lungul anilor, a fost important ca donatorul să fie și un model timpuriu. Fiecare detaliu a fost discutat și studiat cu atenție, până la logo-ul corect (Rolls-Royce!) de pe cataramele centurilor de siguranță și lipsa oglinzilor laterale.

Bentley T-Series dispunea de suspensii Vibrashock inovatoare, care atenuau vibrațiile, și un control hid­ro­pneumatic al înălțimii de rulare cu două circuite, toate acestea fiind complet revizuite. Toate furtunurile hidraulice au fost înlocuite, iar componentele unice, cum ar fi supapele de distribu­ție a frânei, au fost readuse în stare de funcționare. Recablarea și montarea tabloului de bord s-au dovedit a fi o întreprindere majoră, care a necesitat mult timp și perseverență.

Între timp, vopseaua a fost îndepărtată, dezvăluind lucrări de reparații prost executate în urma unui accident și goluri inconsecvente din panouri. O aripă din spate a fost corodată și a trebuit înlo­cu­ită, după care întregului vehicul i s-au aplicat mai multe straturi de grund, fie­care strat fiind șlefuit cu grijă odată ce s-a uscat. Ideea era că, deși s-au folosit finisaje moderne, s-a încercat ca restaurarea să fie făcută în vechiul mod Crewe. Aceasta a inclus o șlefuire finală cu abraziv cu granulație foarte fină, urmată de o lustru­i­re făcută la mână. Obiectele strălucitoare și barele de protecție au fost curățate și lustruite, dar nu recromate, păstrând patina originală.

Această poveste începe acum un nou capitol, deoarece Bentley T-Series este reunită cu fostul său număr de înregistrare al biroului de presă, 1900 TU, și reprezintă cea mai recentă adăugare la Colecția Heritage. Alături de celelalte 45 de mașini din colecție, T-Series va fi expus permanent în campusul Bentley din Crewe, Anglia, și păstrată în stare legală de funcționare ca să poată fi condus de câte ori va fi necesar.

Vă recomandăm și:

Bentley Blower Jnr –  Retro electric

Bentley continuă electrificarea gamei sale

Bentley – Ultimul W12

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 4 = douazeci opt