BMW i Hydrogen NEXT sondează o altă cale decât cea electrificată în ceea ce priveşte drumul industriei autot. Model dezvoltat în colaborare cu Toyota Motor Corporation încă din 2013, acesta se bazează pe tehnologia pilei de combustie cu hidrogen.
Klaus Fröhlich, membru în consiliul de administraţie BMW AG, declară că „Pila cu hidrogen ar putea deveni, pe termen lung, al patrulea pilon în portofoliul nostru de soluţii de propulsie. În mod particular, modelele de vârf din foarte apreciata gamă X sunt potrivite pentru implementarea acestei tehnologii.”.
Deocamdată, inexistenţa unei infrastructuri pentru alimentarea cu hidrogen la nivel european plus procesul încă insuficient perfecţionat de obţinere a hidrogenului reprezintă două obstacole majore în viziunea celor de la BMW. Conform strategiei acestora, primul pas firesc l-ar putea reprezenta domeniile de transport care ridică probleme în ceea ce priveşte posibilitatea de electrificare, cum ar fi cazul transportului rutier de mare tonaj. De altfel, BMW a anunţat că aşteaptă mai întâi ca acest „combustibil” să fie produs în cantităţi suficiente, la un preţ competitiv, folosind exclusiv energia verde şi abia după aceea va demara promovarea tehnologiei cu pila de hidrogen. Sistemul BMW i Hydrogen NEXT generează până la 170 CP obţinuţi din reacţia dintre hidrogen şi oxigenul din mediul ambiant. Asta înseamnă că în urma procesului este eliminată doar apă sub formă de vapori. O pereche de rezervoare care pot transporta până la 6 kg de hidrogen la o presiune de 700 bari garantează o autonomie foarte mare indiferent de condiţiile meteo. În plus, alimentarea nu ar dura decât 3 – 4 minute. Pe de altă parte, BMW i Hydrogen NEXT are integrat sistemul eDrive de generaţia a cincea care şi-a făcut recent debutul pe modelul iX3. Într-un design compact, acesta conține motorul electric, transmisia și electronica aferentă. Bateria de mare capacitate injectează o doză suplimentară de dinamism în timpul accelerărilor astfel încât puterea totală a sistemului ajunge la respectabila valoare de 374 CP.
Câteva modele bazate pe platforma lui X5 vor fi echipate cu această tehnologie şi vor fi prezentate publicului în 2022. Totuşi, o variantă BMW i Hydrogen NEXT destinată comercializării nu va fi disponibilă mai devreme de a doua jumătate a acestui deceniu.
Foto: BMW
http://www.autotestmagazin.ro/hyundai-hdc-6-neptune-alternativa-hidrogenului/