Bogdan Ciobotariu, „Doctorul” care nu lasă fiarele să moară

1
122
„Secretul este să vezi în orice grămadă de fiare o provocare. Mergeam cu Honda la fier vechi și băgam în portbagaj până se ridica mașina de bot”, spune Bogdan.

Într-un atelier din Tunari, un asistent medical readuce la viață fiarele ruginite și le transformă în piese de mobilier unice. Acum comandă vopseaua doar din Statele Unite ale Americii, dar începutul afacerii a fost unul pur românesc.

„Secretul este să vezi în orice grămadă de fiare o provocare. Mergeam cu Honda la fier vechi și băgam în portbagaj până se ridica mașina de bot”, spune Bogdan.

Primele piese de mo­­­­­­­­­bilier își au originile în cotețul în care socrul lui Bogdan Ciobotariu ținea găinile. Printre înaripate și-au făcut loc și trei motoare ruginite de Renault 21. Tânărul le-a găsit și le-a transformat în măsuțe cu blat de sticlă. În cinci ani, Bogdan a ajuns să vândă o canapea și un birou, confecționate dintr-o Volga M21, cu peste 15.000 de lei.

„La nivelul ăsta, nu știu să mai facă cineva așa ceva. Mai sunt băieți care își fac diverse produse pentru ei, pentru pasiunea lor”.

Povestea din atelier a început în anul 2012, când tânărul nu împlinise încă 30 de ani. Și-a dorit o masă ca a prezentatorilor emisiunii Top Gear, dar rezultatul nu a fost așa cum și l-a imaginat. Motorul în patru pistoane, pe care l-a salvat de la fier vechi, nu semăna deloc cu propulsorul V12 din celebra emisiune. A vândut cu 900 de lei chiulasa transformată într-o măsuță cu blat de sticlă. Așa a început afacerea.
Apoi au venit și primele comenzi, dar Bogdan nu avea materie primă. Astfel apare și prima provocare. Ca să ajungă la cele trei motoare depozitate de socrul său într-o anexă, a trebuit să se lupte, la propriu, cu păsările din coteț.
„Am deranjat niște găini și niște gâște și am ajuns la ele. Am găsit trei propulsoare de Renault 21 cu patru cilindri în linie”, se amuză Bogdan.

Masa prezentatorilor emisiunii Top Gear (deasupra).
Replica făcută de Bogdan, vândută cu 900 de lei.

A construit din ele o măsuță de sufragerie și două noptiere, dar mult timp a adus bani de acasă pentru a-și hrăni pasiunea. Acum deține un adevărat atelier, mica lui industrie. L-am surprins când deschidea o cutie cu șuruburi venite de la sablat. Mi le arată zâmbind și îmi explică unde le va folosi. Vorbește ca un „doctor în mașini”, dar nu este. Este asistent medical cu diplomă, dar a operat doar motoare.
„O să te șochez acum. Sunt, de profesie, asistent medical generalist. Am făcut toate stagiile care se pot face, de la ginecologie până la chirurgie. Am ajuns să fac autopsie auto. Se apropia armata și am zis că trebuie să mă înscriu repede la o școală. Mătușa mea mi-a recomandat școala asta, de asistenți medicali”. O spune râzând. Devine serios când se gândește la viitorul afacerii. Așteaptă un copil și nu știe dacă va mai avea timp să construiască chiuvete din cutiile de viteze condamnate la uitare. Rapid, gândul îi zboară la o Volga M21 din 1968. A primit-o de la un client din Bacău. Nu a condus-o, dar a făcut din ea un birou și o canapea. Se emoționează când vorbește despre liniile robuste ale mașinii sovietice. A muncit o jumătate de an la cele două piese de mobilier: biroul l-a vândut cu 9.800 de lei, iar canapeaua cu 6.700. Ambele au instalații electrice funcționale, dar și sertare și piele de calitate.
Prețurile pentru produsele unicat pornesc de la 80 de lei pentru o scrumieră făcută dintr-un piston, dar ajung și la câteva mii de lei. Aproape 10.000 de lei a costat o cabină pentru DJ‑ul unui club din București, făcută dintr-un VW Beetle.
O jantă fixată pe un arbore cotit devine rapid un scaun, iar timpul pare că se scurge altfel când secundarul se învârte pe un disc de ambreiaj atârnat în perete.

 Text: Alexandru COSTEA / Foto: Alexandru COSTEA, arhiva Bogdan Ciobotariu

Articolul precedentINTERVIU: Dani Oțil – „Am învățat să conduc pe tractorul bunicului meu”
Articolul următorIna Popa: „Și noi suntem în trafic”…
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × opt =