Bollinger B1: Electro-offroader

0
107

Febra vehiculelor electrice capătă amploare și la americani cu un proiect ecologic care promovează un model electric din categoria Sport Utility Truck, denumit Bollinger B1.

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu acest gen de vehicule poate că Hummer H2 le dă o idee la ce anume ne referim. Însă, acum este vorba despre un proiect pe care un mic dezvoltator din statul New York l-a proiectat de la zero folosind o arhitectură ușoară din aluminiu.
Vehiculul încorporează un design de camion robust, din categoria heavy-duty, cu un aspect clasic în trei volume care va rezona, speră proiectanții, cu fanii contemporani și tradiționali ai vehiculelor off-road. Cu o lungime totală de doar 3810 mm, o lățime de 1943 mm și o înălțime de 1867 mm, modelul B1 are o ținută impresionantă și o dispunere de invidiat a greutății de 50/50 în față-spate și lateral. Sistemul de propulsie are două motoare care să ofere tracțiune integrală, cea mai bună putere din clasă, cuplu și gardă la sol, distingându-l de orice alt omolog aflat în prezent pe piaţă.
Interiorul este minimalist oferind doar comenzile necesare pentru operarea vehiculului atât pe șosea, cât și în afara acesteia. Utilizarea generoasă a aluminiului continuă în cabina ocupanților și este prezentată de-a lungul panoului de bord. Acesta conține patru cadrane circulare proeminente, incluzând unul digital pentru starea mașinii, actualizarea autonomiei, stadiul de încărcare al bateriei și toate semnalele de avertizare FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards). Apoi vitezometrul este analog și există, de asemenea, un tahometru mecanic unic care afișează media celor două revoluții ale motoarelor pe minut. Toate cadranele au rame cromate, fundalurile sunt negre iar numerele albe și literele conferă bordului un aspect curat și clasic.
Șasiul are o structură avansată pentru susținerea vehiculului și a sistemul său de baterii dar oferă și un solid suport pentru componentele sale off-road. Este construit din aluminiu, folosește o structură de înaltă rezistență la răsturnare dintr-un aliaj ușor (HSLA) și a fost proiectat să aibă proporțiile optime pentru vehiculele de off road. Are un ampatament de 2667 mm, ecartamentul față și spate de 1727 mm, unghiul de apropiere de 56 de grade, cel de degajare de 53 de grade,  iar cel de rampă este de 33 de grade. Șasiul în sine cântărește doar 134 de kilograme, fără să fie sacrificată rigiditatea structurală sau torsională.
Înălțimea de rulare de bază este de 394 mm față de sol, dar garda la sol va fi reglabilă cu ajutorul unei suspensii hidro-pneumatice, independentă pe cele patru roți, în limitele unei curse de 254 mm. În completare, barele anti-ruliu deconectabile permit o tracțiune optimă îmbunătățind articulația suspensiei în timpul manevrelor pe teren denivelat.
Pentru deplasare sunt folosite anvelope Mud Terrain LT 285/70/R17 cu jante din aluminiu pentru o bună tracțiune și performanțe optime în orice condiții. Roțile sunt fixate cu opt prezoane în butucul roții și îi permit întregului sistem de suspensie să ridice șasiul ferindu-l de o multitudine de obstacole în teren denivelat. Sistemul de frânare regenerativă este alcătuit din discuri interioare ventilate de 298 mm și etriere cu patru pistoane. Vehiculul cântărește doar 1769 kg cu o capacitate de încărcare utilă de 2767 kg.
Calitățile de off-road ale B1 sunt susținute de două motoare electrice sincrone montate pe ambele punți, care acționează pe toate cele patru roți, asigurând o putere de 270 kW (360 CP) și un masiv cuplu motor de 640 Nm. Cuplul instant furnizat îi permite să atingă 100 km/h în doar 4,5 secunde și o viteză maximă de 204 km/h. Când va intra în producția de serie B1 va oferi două opțiuni de baterii litiu-ion, de 60 kWh sau 100 kWh, având o autonomie de deplasare de 193 km sau 322 km. Proiectanții spun că șoferul american călătorește, în medie, mai puțin de 60 de km pe zi, așa că Bollinger B1 oferă o capacitate de transport foarte mare, utilitate, calități off-road și opțiuni de autonomie în funcție de condițiile de rulare.

 Text: Radu BUHĂNIȚĂ /Foto: BOLLINGER

Articolul precedentMotocicleta Ural. Legenda merge mai departe
Articolul următorCondusul autonom în regim off-road
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 + unu =