BYD Sealion 7: un nou rival pentru Tesla Model Y

0
134

BYD Sealion 7 este un nou SUV electric cu profil de coupe, pe care producătorul auto chinez îl promite a fi spațios și confortabil. Expus la Salonul Auto de la Paris 2024, acesta va fi comercializat în Europa începând din această toamnă și dorește să concureze cu Tesla Model Y.

O nouă apariție în gama Ocean

După cum a promis, BYD a prezentat un nou model din gama sa Ocean la Mondial de l’Auto de la Paris 2024. Astfel, după modelul Dolphin (delfin) și Seal (focă), avem acum Sealion 7 (leu de mare). Acest SUV-coupe complet electric, deja disponibil în China, împarte multe elemente estetice și tehnice cu berlina Seal. Având o lungime de 4,83 m și un ampatament de 2,93 m, BYD Sealion 7 concurează direct cu Tesla Model Y, dar și cu Audi Q6 Sportback e-tron, Lexus RZ și Peugeot e-5008.

Design robust și aerodinamic

Preluând liniile de la modelul Seal, cu faruri sub formă de clești de crab, capotă scurtă și plonjată și un design frontal în formă de „X”, Sealion 7 are o apariție mai robustă, accentuată nu doar de înălțimea sa mai mare cu 16 cm decât berlina. Priza de aer frontală, fără iluminare, are un design mai ascuțit, iar arcurile roților sunt scoase în evidență prin forma lor fals pătrată și protecțiile din plastic negru. Laturile caroseriei sunt mai sculptate, iar pavilionul foarte înclinat subliniază lățimea aripilor din spate. Hayonul este dotat cu un eleron pe acoperiș și un spoiler inferior, toate acestea contribuind la optimizarea fluxului de aer, pentru a îmbunătăți consumul și autonomia vehiculului. În spate, un bandou luminos unește stopurile. Designul lui BYD Sealion 7 a fost coordonat de Wolfgang Egger, care a lucrat pentru Alfa Romeo și Audi, înainte de a deveni directorul de design al mărcii chineze.

Interior modern cu influențe oceanice

Interiorul urmează tendințele actuale, având câteva elemente originale, menite să evoce oceanul. Panoul frontal al bordului pare să plutească, ascunzând luminile LED ambientale. Acesta include un ecran de bord digital și suportă un mare display central tactil, a cărui diagonală nu a fost dezvăluită, încă. Ușile sunt decorate cu forme ce amintesc de mișcarea valurilor. Consola centrală găzduiește câteva butoane, un încărcător cu inducție pentru smartphone și micul levier al transmisiei automate.

BYD promite un spațiu generos la nivelul capului în spate, în ciuda siluetei fastback, datorită arhitecturii cell-to-body permisă de baza tehnică e-Platform 3.0, folosită și pentru Seal. Podeaua mașinii funcționează ca un capac pentru baterie, reducând astfel grosimea acesteia.

Lansare iminentă pentru BYD Sealion 7

BYD a fost destul de discretă în privința informațiilor tehnice pentru versiunea europeană a Sealion 7. Noul model electric este echipat cu o baterie LFP, care acceptă o putere de încărcare rapidă de 230 kW. SUV-coupe-ul va fi oferit, în versiunea de bază, cu un electromotor și tracțiune spate. Varianta mai puternică va avea două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, și tracțiune integrală. În ambele cazuri, un sistem de distribuție continuă a cuplului va asigura stabilitatea și agilitatea mașinii.

Detalii precum puterea, capacitatea bateriei, autonomia și echipamentele standard nu au fost anunțate, până acum. Și nici prețurile. Primele livrări de BYD Sealion 7 sunt programate pentru sfârșitul acestui an.

Vă recomandăm și:

Mobilize Duo este un Renault Twizy renăscut cu o autonomie de 160 km

Tesla Cybertruck Next-Gen Patrol

Leapmotor C16, un SUV electric destinat și Europei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 − = patru