Chiar dacă sună foarte SF, în cazul unui Lamborghini Temerario un cadru spațial se referă doar la cucerirea universului auto. Adică o structură tubulară care să-i asigure performanțele noului său motor V8 biturbo asociat cu trei motoare electrice.
Dezvăluit în cursul Săptămânii Auto Monterey din august 2024, Lamborghini Temerario este al doilea Lamborghini HPEV (Vehicul Electrificat de înaltă Performanță) și al treilea pas în strategia de electrificare a companiei. Înlocuitorul lui Huracán stabilește un nou punct de referință pentru segmentul de mașini super sport cu o putere totală de 920 CP. Adică atinge o viteză maximă de 343 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde. Temerario este primul și singurul motor de mașină super sport de serie care poate atinge 10.000 rpm.
Așa că asigurarea celei mai bune dinamici de condus asociată cu cel mai bun confort din clasă, Temerario vede noul Body-in-White construit cu o abordare spațială din aluminiu multi-tehnologie. Asta ca să reziste la sarcinile mai mari care decurg din noua unitate hibridă de putere. Acest lucru garantează calități mecanice excelente împreună cu o eficiență remarcabilă în reducerea greutății.
Realizat în întregime din aluminiu, cadrul lui Temerario este realizat dintr-un nou aliaj de înaltă rezistență turnat la presiune înaltă. Apoi s-a apelat la utilizarea extrudărilor (prelucrare prin deformare plastică în matriță) hidroformate de înaltă rezistență și a crescut numărul de piese turnate goale cu secțiuni de inerție închise subțiri. Prin urmare aceste tehnologii au permis reducerea la minimum a complexității de construcție a cadrului spațial și optimizarea greutății, în timp ce, în același timp, noul motor hibrid adoptă cu peste 50% mai puține componente în comparație cu aceiași parametri de pe Huracán. În plus, Temerario încorporează o reducere semnificativă a numărului de suduri termice. Adică dispune de peste 80% mai puțină lungime totală a cordonului de sudură în comparație cu Huracán.
Așa că noul arhetip de construcție a oferit o creștere a rigidității la torsiune de peste 20% care trebuie atinse în comparație cu cadrul spațial din generația anterioară. Iar urmarea este că oferă cea mai bună limitare posibilă a greutății vehiculului, asigurând cel mai înalt nivel de siguranță a pasagerilor și o contribuție semnificativă la excelenta dinamica de conducere a vehiculului.
Vă recomandăm și: