Grupul Chery combină tehnologia cu perspectiva umană prin intermediul robotului inteligent realizat de AiMOGA Robotics, pe care l-au botezat, Mornine. În fapt, este un asistent inteligent care redefinește colaborarea om-mașină.
Cei de la AiMOGA, care fac parte din grupul Chery, și-au botezat primul lor robot umanoid, Mornine, pe care l-au catalogat drept un „asistent inteligent de încredere pentru oameni”.

Prin ce este interesant?
Folosind un limbaj foarte tehnic, Mornine integrează navigația autonomă cu precizie de ±5 cm, poate să învețe prin consolidare end-to-end și să interacționeze vocal fără ca zgomotul să interfereze în discuție.

Ideea este că la Chery International User Summit 2025, desfășurat de curând la Wuhu, în China, Mornine a oferit o experiență captivantă de servicii inteligente. În calitate de „Cel mai priceput robot umanoid în materie de mașini” a întâmpinat vizitatorii la intrarea în showroom, i-a ghidat printr-o demonstrație de prezentare în șase puncte a unui vehicul și chiar le-a oferit sticle de apă. Cu o singură comandă vocală, Mornine poate deschide portbagajul unei mașini sau poate îi rabata scaunele demonstrând în detaliu caracteristicile de design ale acestora.
Depășirea limitelor
Și astfel s-a demonstrat practic că inovația din sfera roboticii continuă să se extindă dincolo de sfera auto. Pe de altă parte, Mornine a devenit primul robot umanoid din lume care a obținut certificarea UE completă, aceasta acoperind atât hardware-ul, cât și software-ul. Sistemul dezvoltat de divizia AiMOGA Robotics a lui Chery a obținut trei acreditări cheie: CE-MD (Siguranța Mașinilor), CE-RED (Echipamente Radio) și EN 18031 (Securitate Cibernetică și Protecția Datelor).

Mai mult decât o simplă demonstrație de tehnologie, Mornine reprezintă modul în care ADN-ul auto al Chery Group dezvoltă acum următoarea generație de robotică cu aplicații potențiale care se extind mult dincolo de industria auto.
Vă recomandăm și:
Chery Omoda 5, rivalul (încă) puțin cunoscut al Daciei Duster



