Chery Omoda 5, rivalul (încă) puțin cunoscut al Daciei Duster

0
773

Chery Omoda 5, un nou SUV compact chinezesc, disponibil fie cu un motor pe benzină, fie cu unul electric, atinge deja cifre de vânzări impresionante în Spania. Și se pregătește de lansarea pe mai multe piețe europene.

L-am întâlnit prima dată la salonul de la Geneva-Qatar 2023. Comercializat din 2022 în China, Chery Omoda 5 se pregătește pentru lansarea în mai multe țări din Europa. Însă, de câteva luni, deja este prezent în Spania, o țară care servește drept piață de test pentru gigantul auto chinez. Și, cel puțin pe tărâm iberic, vânzările merg foarte bine! Această marcă, încă foarte puțin cunoscută, a reușit să vândă în Spania 2.553 de exemplare ale modelului Omoda 5 în primul semestru al anului 2024, conform datelor oficiale. Cifra nu este impresionantă în sine, dar îi permite mărcii Chery să depășească nume precum Honda, Alfa Romeo și, mai ales, BYD, pe piața spaniolă.

De la 22.990 €, cu motor pe benzină puternic

Trebuie spus că acest Chery Omoda 5 nu duce lipsă de atuuri atunci când îi studiezi fișa tehnică. Începe de la prețul de bază de 22.990 de euro cu un propulsor pe benzină de 185 de cai-putere, care îi permite să ajungă de la zero la 100 km/h în 7,8 secunde.

Chery Omoda 5 – versiunea cu volan pe dreapte

De asemenea, are cutie de viteze cu dublu ambreiaj și interior echipat cu ecrane tactile mari (10,25 inci diagonală fiecare), plus opțiuni suplimentare în varianta Premium. Versiunea sa electrică este mai puțin interesantă, deoarece costă minim 37.900 € în Spania. În schimb, în varianta sa termică, se impune acolo ca un concurent serios pentru Dacia Duster, care este mai scump și are un motor mai puțin puternic.

Chery Omoda 5 nu este singur

Să nu uităm, de asemenea, că un alt model provenit din China, MG ZS, în versiunea sa pe benzină, a reușit să ocupe, la sfârșitul anului 2023, primul loc la vânzări pe piața auto spaniolă. O explicație a acestui succes ar fi faptul că SUV-urile chinezești cu motor termic se vând foarte bine pentru că nu sunt împovărate de suprataxare în Spania. În schimb, dacă ar fi comercializat în Franța, de exemplu, emisiile de 170 g CO2/km ale lui Chery Omoda 5 pe benzină l-ar condamna la o taxă suplimentară de nu mai puțin de 8.770 de euro! Așadar, probabil că are un viitor doar pe piețele europene care nu aplică acest tip de taxă.

Vă recomandăm și:

Mercedes-AMG – Tradiție și modernism

Măsuri radicale: ce se întâmplă cu mașinile electrice din Seul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci × = 40