ACEA atenționează UE să acționeze pentru prevenirea daunelor ireparabile aduse competitivității sectorului auto pe măsură ce creșterea vehiculelor electrice încetinește și tensiunile comerciale capătă amploare.
Într-o scrisoare adresată liderilor UE, noul președinte al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), Ola Källenius, semnalează prioritățile sectorului auto pentru asigurarea competitivității viitoare și stimularea decarbonizării.
O industrie europeană înfloritoare a construcției de autovehicule este esențială pentru stimularea creșterii economice și a competitivității. Industria se confruntă cu provocări fără precedent din cauza concurenței globale, a tensiunilor geopolitice și a unei transformări mai complexe decât se anticipa de către mobilitatea electrică și cu emisii zero de hidrogen.
În actul recent remis, Ola Källenius subliniază trei priorități critice. O cale realistă de decarbonizare a industriei auto, una care este condusă de piață și nu de penalizări. Totodată este necesară găsirea unei soluții la costurile disproporționate ale respectării obiectivului de CO2 pentru 2025 referitor la mașini și autoutilitare.
Apoi, implementarea recomandărilor raportului Draghi care prevăd crearea unui cadru de reglementare ce sporește competitivitatea industriilor europene.
Și nu în ultimul rând promovarea unor noi abordări pentru crearea relațiilor comerciale la nivel mondial, reciproc avantajoase, pentru ca UE să beneficieze în continuare de comerțul liber și echitabil.
„Acordul ecologic european trebuie să facă obiectul unei verificări a realității și al unei realinieri – pentru a-l face mai puțin rigid, mai flexibil și pentru transformarea decarbonizării industriei auto într-un model de afaceri ecologic și profitabil. Permiteți-mi să fiu clar: industria auto din UE rămâne angajată față de obiectivul UE de neutralitate climatică pentru 2050, precum și trecerea la transportul și mobilitatea cu emisii zero”, a declarat Ola Källenius, președintele ACEA și CEO al Mercedes-Benz.
Cea mai urgentă acțiune de care are nevoie acum industria este ca UE să găsească o soluție de reducere a sarcinii de conformare pentru mașini și camionete cu privire la obiectivul de CO2 pentru anul 2025.
Această acțiune politică nu ar putea fi mai critică deoarece ultimele cifre provizorii ale înmatriculărilor indică o scădere de aproape 6% a mașinilor electrice noi în 2024. Cota de piață este, de asemenea, în declin scăzând cu 1% până la 13,6% — departe de creșterea bruscă necesară pentru îndeplinirea obiectivelor stricte de CO2 în următorii ani.
Vă recomandăm și:
Cum vor producătorii europeni să atragă clienți pentru mașini electrice