Anul 2020 a fost unul foarte greu pentru piața auto de la noi din țară. Au fost scăderi serioase pe mai multe paliere, dar s-au înregistrat totuși și creșteri spectaculoase. Românii au înmatriculat mai multe mașini electrice, plug-in hybrid și hibride.
Anul 2020 a lovit zdravăn piața auto din România. Vânzările au fost mai mici, la fel și producția de la Dacia și Ford. Și totuși au existat și segmente care au crescut foarte mult. Cea mai spectaculoasă urcare o avem când vorbim de mașinile electrice. În primele 11 luni ale acestui an, românii au cumpărat și înmatriculat 2100 de unități. Cifra este cu 60% mai mare decât perioada similară a anului precedent, spun datele oficiale publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Lider este Renault care a vândut 562 de unități și are o creștere de 61%. Podiumul a fost bulversat de urcarea Volkswagen, care a ajuns la 375 de unități și a depășit Skoda (346 de unități). Este adevărat că sunt argumente serioase pentru această schimbare a locului doi. Modelul de oraș Skoda Citigo-e iV nu se mai produce, iar Volkswagen a început livrările pentru hatchback-ul electric ID.3.Hyundai își păstrează locul 4 și a ajuns la 220 de unități, datorită succesului înregistrat de Kona Electric.Tesla a ajuns la 56 de unități înmatriculate în acest an.
Mașini plug-in hybrid
Și înmatriculările de mașini plug-in hybrid au urcat foarte mult, cu 796 de unități în primele 11 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 129%. Mercedes-Benz a trecut pe prima poziție cu 125 de unități și este urmat de Volvo (123 de unități) și BMW (107 unități). Pe locul 4 a urcat Mitsubishi, care a profitat de faptul că Ford a întrerupt livrările lui Kuga PHEV.
Mașini hibride
Creștere mică, dar creștere în topul înmatriculărilor de mașini hibride. În primele 11 luni s-au înmatriculat 4438 de unități, cu 1,6% mai mult, comparativ cu perioada similară din anul 2019. Revirimentul s-a produs datorită celor de la Hyundai, care au raportat 159 de unități, în creștere cu aproape 450%. Toyota este în continuare lider, deși japonezii au raportat o scădere a înmatriculărilor (-0.5%).