Cum identifici norma de poluare și capacitatea cilindrică ale mașinii tale în CIV?

0
26

Am primit în ultima perioadă întrebări despre acest subiect, așa că venim cu câteva explicații, având în vedere că există mai multe tipuri de formulare CIV emise de RAR de-a lungul timpului, iar unele dintre cele vechi încă mai sunt utilizate.

Ca să vă fie mai ușor să identificați ce normă de poluare are mașina pe care o dețineți, am realizat o grafică sugestivă pe care vă recomandăm să o parcurgeți cu atenție.
În fotografiile alăturate vă prezentăm mai multe modele de cărți de identitate ale vehiculului, având evidențiate categoriile în care sunt menționate capacitatea cilindrică și norma de poluare. În tabelul din ultima fotografie sunt explicate codificările în funcție de categoria vehiculului (autoturism, autovehicul comercial, motociclu etc).

Modelul 1 de CIV – În acest document, capacitatea cilindrică este menționată la categoria P1, iar norma de poluare la punctul 16. Cod național de emisii.

Concret, dat fiind că în exemplu este un vehicul din categoria L, rezultă că avem o motocicletă cu capacitatea cilindrică de 1215 cmc și norma de poluare Euro 3 (conform legendei din tabel K2 înseamnă Euro 3).
Modelul 2 de CIV – În acest document, capacitatea cilindrică este menționată la categoria P1, iar norma de poluare la punctul 17. Cod național de emisii.
Concret, dat fiind că în exemplu este un vehicul din categoria N1, rezultă că avem o autoutilitară ușoară cu capacitatea cilindrică de 2298 cmc și norma de poluare Euro 6 (conform legendei din tabel E6 înseamnă Euro 6).
Modelul 3 de CIV – În acest document, capacitatea cilindrică este menționată la punctul 10, iar norma de poluare la punctul 5. Gradul de poluare este codificat prin ultimele două caractere ale numărului de omologare. Nu luați în calcul simbolul slash “/” și nici anul fabricației.
Concret, dat fiind că în exemplu este un vehicul din categoria M1, rezultă că avem un autoturism cu capacitatea cilindrică de 1461 cmc și norma de poluare Euro 4 (conform legendei din tabel E4 înseamnă Euro 4).
Vă recomandăm și:

https://autotestmagazin.ro/rar-incurajeaza-colectarea-separata-a-uleiurilor-uzate/

https://autotestmagazin.ro/rar-merisani-spectacol-cu-japoneze/

https://autotestmagazin.ro/masinile-utilizate-pot-fi-vandute-doar-dupa-ce-au-primit-cartea-de-identitate-a-vehiculului-eliberata-de-rar/

Articolul precedentMarca spaniolă Santana renaște cu ajutor din China
Articolul următorMercedes-Benz VLE: debut în 10 martie 2026
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

2 × 4 =