Cum vor producătorii europeni să atragă clienți pentru mașini electrice

0
32
Sursa FOTO: Unsplash

Reglementările de mediu, care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană de la 1 ianuarie 2025, aduc o schimbare de strategie a producătorilor auto din Europa. Jurnaliștii de la Carscoops susțin că vor urma creșteri de prețuri la vehiculele pe benzină și diesel pentru a încuraja trecerea consumatorilor la modelele cu zero emisii.

Producătorii din Europa măresc prețurile la modelele cu motoare termine pentru a îndrepta clienții spre electrice

Noile norme, ce vor fi adoptate de Uniunea Europeană chiar din prima zi a anului 2025, impun ca emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi să nu depășească 93,6 grame pe kilometru. Asta înseamnă o scădere de 19% față de cerințele din anul 2024. Constructorii auto vor trebui să se conformeze acestor standarde stricte pentru a evita sancțiuni financiare considerabile, estimându-se că amenzile totale ar putea ajunge la 15 miliarde de euro.

Unul dintre obiectivele cheie este ca cel puțin 20% din vânzările totale să fie reprezentate de mașinile electrice. Mulți consumatori rămân însă reticenți față de modelele cu zero emisii, considerându-le încă prea scumpe sau nepracticabile, existând încă numeroase semne de întrebare privind infrastructura și autonomia. Pentru a înclina balanța, marii producători, precum Stellantis, Volkswagen și Renault, au adoptat strategia de a scumpi modelele cu motorizare termică.

Stellantis a majorat în octombrie prețurile tuturor modelelor Peugeot non-electrice vândute în Franța, iar mărirea ajunge și la cinci sute de euro. În mod similar, alte companii auto europene au aplicat scumpiri de câteva sute de euro pentru a micșora diferența de preț dintre vehiculele electrice și cele convenționale.

Modele electrice mai accesibile pe piața europeană

Pe lângă ajustările de preț, constructorii auto pregătesc o serie de modele electrice mai accesibile, pentru a stimula adopția acestora. Unele vor costa chiar mai puțin de 25.000 de euro, mai spune sursa citată, iar la acest capitol găsim următoarele modele: Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5 E-Tech, Skoda Epiq, Volkswagen ID.2, dar și Renault Twingo, Kia EV2 și Volkswagen ID.1.

Unii actori din industrie și chiar politicieni contestă duritatea acestor măsuri, adoptate de Uniunea Europeană. În anul 2023, mașinile electrice au reprezentat doar 13% din vânzările auto la nivel european, ceea ce ridică îngrijorări cu privire la posibilitatea de a atinge pragul de 20% până în 2025. Astfel, există presiuni din partea anumitor grupuri pentru a relaxa normele planificate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua + = 13