Curățenia interiorului mașinii

0
121

Cei mai mulți dintre noi aleg de obicei soluția cea mai simplă și mai ușoară, iar unii ar spune și rațională, pentru a-și curăța mașina: o duc la spălătoriile profesionale. Și, cu toate că acestea își fac treaba bine mai ales în ceea ce privește exteriorul mașinii, habitaclul este ceva mai pretențios și mai greu de igienizat. Așa se explică de ce unii proprietari preferă să se ocupe singuri de interiorul mașinii proprii, poate pentru că așa obțin și un fel de confort psihologic, de tipul „am făcut-o cu mâna mea”. Orice ar însemna asta…

Indiscutabil, un interior curat al mașinii este echivalent cu reducerea pericolului de infecție, pentru că vorbim despre un spațiu închis. Primul pas în curățarea interiorului unei mașini, care ar trebui să fie făcută periodic, este debarasarea de gunoaie. Orice resturi ce stau mult în habitaclu devin, garantat, culturi de microbi și, astfel, generatoare de mirosuri neplăcute și chiar surse de infecție. Aruncați la gunoi ambalaje goale, pahare, pungi, recipienți de sucuri, goliți scrumiera de mucurile de țigări și cenușă. Dacă aceasta este detașabilă și din plastic sau inox, este bine ca, din când în când sau chiar de fiecare dată, să o și spălați.

După această operațiune, trebuie să puneți temeinic aspiratorul în întreg habitaclul, insistând în spațiile de depozitare: buzunarele de pe uși, torpedou, tapiserie (mai ales dacă este din stofă) și portbagaj. În funcție de tipul tapiseriei, textilă, din piele naturală sau artificială, alegeți soluțiile de curățare potrivite. Le găsiți în comerț și au înscrise pe etichete materialele pentru care sunt recomandate. Dacă este vorba despre piele, indiferent de care ar fi, începeți cu o soluție de degresare. Insistați asupra volanului și schimbătorului de viteze, pentru că pe acestea puneți mâna cel mai mult. Iar mâna este cea cu care ne atingem des fața și gura, ne frecăm la ochi, ținem sendvișul pe care îl mâncăm la volan și paharul cu cafeaua pe care o bem în drum spre serviciu. Soluția nu trebuie aplicată direct, ci pe cârpa sau peria cu care curățăm. Atenție, nu vorbim despre orice fel de perie, ci despre cele recomandate pentru piele! Și cârpa trebuie să fie moale, cel mai bine din bumbac sau microfibră. Odată ce degresarea este completă, puteți trece la curățarea profundă a volanului, bordului și tapiseriei din piele. În cazul volanului, insistați în zonele de care îl țineți și îl manevrați cel mai mult. Dacă ați făcut operațiunea cum trebuie, veți observa că pielea strălucește. Pentru a-i păstra această stare frumoasă, nu uitați să o „hrăniți” cu un produs de întreținere adecvat, pe care îl găsiți tot în comerț, pentru a preveni apariția fisurilor cauzate de așa-numitul proces de deshidratate a pielii și pentru a-i proteja cât mai mult timp suprafața de urmele de utilizare zilnică. La final, lustruiți bine cu o cârpă curată și uscată. Dacă sunteți unul dintre adepții metodelor bio, puteți folosi în locul detergenților specifici o soluție de apă cu lămâie. Într-o sticlă cu pulverizator, puneți un amestec de apă cu zeama de la două-trei lămâi, plus câteva picături de ulei esențial din același fruct mediteranean. Pulverizați pe suprafețe și curățați bine, ca mai sus. Pentru tapiseria din materiale textile, se alege din magazin soluția de curățare adecvată. Recomandate sunt variantele care se îmbibă în tapiserie, după care se transformă, în câteva minute, la contactul cu aerul, într-un fel de spumă/praf ce iese la suprafața materialului, împreună cu murdăria din acesta, și poate fi aspirată. Varianta bio este un amestec de bicarbonat de sodiu cu oțet, mixate până se transformă într-o pastă, cu care frecați tapiseria. Rămâne doar ca, după, să vă împăcați cu „parfumul” de oțet…

Nu uitați de cadranele indicatoarelor de bord, ecranul centrului multimedia, dacă mașina este echipată cu așa ceva, și aeratoarele sistemului de climatizare! Lamele acestuia din urmă trebuie curățate bine, de exemplu, cu o cârpă subțire trasă peste deget, dacă este spațiu suficient, sau cu ceva mai subțire, cum ar fi o periuță de dinți veche. Din fericire, lamelele fiind din plastic, nu sunt pretențioase și se poate folosi orice detergent. Dar și alcool siliconic sau de 900.

Și fiindcă veni vorba despre sistemul de climatizare, în caz că mașina are filtru de habitaclu/polen, este bine ca acesta să fie înlocuit anual, chiar dacă producătorul său sau cel al mașinii recomandă ca această operațiune să fie făcută la doi ani.

La final, o spălare a geamurilor pe interior se impune de la sine. Și la acestea se poate folosi, în loc de consacratul detergent pentru geamuri, alcoolul sau soluția de apă cu zeamă și ulei esențial de lămâie amintită mai sus. Ulei esențial de lămâie ca atare poate fi utilizat și pentru parfumarea interiorului, este suficient ca o cantitate mică să fie aplicată pe bord, de exemplu, când ați încheiat curățarea habitaclului.

 

Articolul precedentAirspeeder Mk3: Spectacolul plutește în aer
Articolul următorMagna Steyr: Notoriul… anonim
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ trei = 11