DACIA HIPSTER CONCEPT

0
3690

Dacia Hipster Concept regândește ce își doresc clienții de la un vehicul electric. Este o alternativă care rupe convențiile auto și întruchipează viziunea Dacia prin care mobilitatea electrică devine accesibilă tuturor.

Etapa proiectării a început de la studiul nevoilor reale ale șoferilor și pa­sa­gerilor și modul în care aceștia își folosesc mașinile în viața reală. Pe scurt, designerii s-au concen­trat pe ele­men­tele esențiale. Au trebuit să se asigure că Dacia Hipster Concept este un companion pentru viața de zi cu zi. Prin urmare, l-au făcut agil, practic și economic.

Stéphanie Chiron, Manager de Produs Avansat Dacia, a declarat: „Dacia Hipster Concept are tot ce ți-ai putea dori de la un vehicul de zi cu zi. Măsurând doar 3 metri lungime, 1,53 metri înălțime și 1,55 metri lățime, are patru locuri propriu-zise și un portbagaj care poate fi reglat de la 70 la 500 de litri.”

Hipster Concept include o capacitate reală într-un format ultracompact, o propunere unică ce nu există în prezent pe piață. Este cu 20% mai ușoară de­cât Spring fiind rezultatul abordării generale „Eco-Smart” a Dacia – o gre­utate mai mică înseamnă mai puține materii prime și mai puțină energie utilizată în fabri­cație. De asemenea, înseam­nă o masă mai mică de deplasat, deci mai puțină energie consumată. Ambiția din spatele conceptului este să se reducă la jumătate amprenta de carbon pe între­gul ciclu de viață al vehiculului, comparativ cu cele mai bune vehicule electrice disponibile în prezent.

Mobilitatea ca atu

Dacia Hipster Concept se simte la fel de bine în oraș, precum și pe drumurile de țară sau pe rutele suburbane. Este concepută pentru viața de zi cu zi, oferind o autonomie suficientă pen­tru călătoriile zilnice, cu necesitatea reîncărcării doar de două ori pe săptămână. Și aici, Dacia Hipster Concept răspunde nevoilor reale ale clienților. De exemplu, în Franța, 94% dintre șoferi parcurg mai puțin de 38 de kilometri pe zi.

Cu Spring, Dacia a fost primul producător care a făcut mobili­ta­tea electrică accesibilă. Iar Hipster Concept este pasul următor, adre­sându-se unui public larg care în prezent nu găsește nimic care să se potrivească bugetului său. Ideea este că prețul mediu al vehiculelor noi în Europa a crescut cu 77% între 2010 și 2024, depășind cu mult puterea de cumpărare a gospodăriilor.

Designul de mâine

Dacia Hipster Concept se remarcă prin simplitatea și robustețea sa. Este un bloc așezat ferm pe patru roți la cele patru colțuri, fără console în față sau spate.

„Ambiția noastră în reinventarea adevăratei mașini a oamenilor a fost să-i oferim un design distinctiv și memorabil. O mașină care poate fi schițată în trei trăsături de creion”, a sublini­at Romain Gauvin, directorul departamentului de Design Avansat și Design Exterior la Dacia.

Această simplitate se reflectă în designul părții frontale, care este complet orizontală și în­co­r­porează faruri elegante care conferă Dacia Hipster Concept un aspect serios, dar prietenos.

Prioritară a fost funcționalitatea spatelui. Hayonul acoperă întreaga lățime a caroseriei și se deschide în două părți ca să ofere acces ultra-practic la portbagaj.

Robustețea designului Conceptului este sporită și mai mult de protecția laterală generoasă din Starkle®, un material derivat parțial din plastic reciclat, creat de inginerii Dacia, și de barele de protecție față și spate vopsite în masă, în conformitate cu abordarea „Robust și Outdoor” a Dacia.

Interiorul depășește exteriorul?

Cabina Daciei Hipster Concept a fost optimizată să ofere un spațiu excepțional raportat la dimensiunile de gabarit foarte compacte.

Interiorul urmărește îndeaproape formele foarte cubice ale caroseriei, în special cu geamuri și parbriz foarte verticale, profitând la maximum de spațiul disponibil. Secțiunea fron­tală vitrată a plafonului oferă lumină contribuind la senzația de spațiu. Pentru reducerea cos­tu­rilor și a greutății geamurile laterale sunt glisante.

Patru adulți pot sta confortabil în interior. Poziția șoferului și a pasagerului din față este iden­­tică cu cea a Daciei Sandero, asigurând confort și o vizibilitate sigură asupra drumului. Accesul la locurile din spate este facilitat de deschiderea largă a ușilor și de scaunul pasage­rului din față care se înclină înainte.

Dacia a acordat o atenție deosebită designului scaunelor combinând confortul și ușu­rin­ța în utilizare cu reducerea greutății și a costurilor. Designul acestora a fost simplificat prin­tr-un cadru vizibil combinat cu o țesătură tehnică de plasă deosebit de călduroasă. Scau­nele din față sunt unite formând practic o banchetă, o caracteristică simplă și primitoa­re, ca­re este o altă omagiere adusă mașinilor populare și emblematice din trecut. În cele din urmă tetierele perforate contribuie încă o dată la optimizarea greutății.

Utilitatea ca normă

Conceput pentru viața reală, Dacia Hipster Concept este potrivit pentru toate situațiile de zi cu zi. Datorită banchetei spate rabatabile, capacitatea portbagajului poate varia de la 70 de litri cu patru pasageri la 500 de litri cu doi pasageri.

Pentru sporirea confortului și siguranței bordul încorporează două airbag-uri pentru șofer și pasager.

Și ca să răspundă cât mai precis nevoilor specifice ale fiecăruia, interiorul Dacia Hipster Con­­cept este „nativ YouClip®”. Echipat doar cu elementele esențiale în standard, acest interior poate fi personalizat folosind gama de accesorii YouClip® dezvoltate de Dacia. Cele 11 puncte de ancorare YouClip® sunt distribuite pe bord, pe panourile ușilor și în interiorul portbagajului. Acestea pot găzdui diverse accesorii, cum ar fi suporturi pentru pahare, cotiere, plafoniere și așa mai departe.

Conectivitatea…

…Împreună cu tehnologia digitală sunt acum caracteristici esențiale, contribuind la simpli­fi­carea și eficientizarea utilizării zilnice a vehiculului. Referirea se face în la stația de andocare pentru smartphone, care rămâne fidelă filozofiei BYOD (Bring Your Own Device) a Dacia. Aceasta permite o conectivitate perfectă între smartphone-uri și vehicule.

Smartphone-ul devine chiar o cheie digitală pentru deblocarea și pornirea mașinii. Odată ce șoferul este așezat, stația de andocare acționează ca un ecran multimedia pentru afișarea apli­­cației de navigație preferată. De asemenea, servește ca sistem audio al vehiculului conec­tat la o boxă Bluetooth portabilă compatibilă cu YouClip®.

Vă recomandăm și:

Bigster Redust: kituri Offroad și Sport pentru SUV-ul Dacia

Facelift în gama Dacia: Spring, Logan, Sandero și Jogger primesc o serie de îmbunătățiri

TEST: Dacia Bigster HEV 155 CP – Pus pe fapte mari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

4 + 18 =