Începând cu 3 ianuarie, echipa de uzină Dacia Sandriders va lua startul în Raliul Dakar 2025.
Instalată deja la punctul de plecare din localitatea Bisha, în Arabia Saudită, echipa face ultimele pregătiri înainte de startul competiției.
După debutul cu victorie în Raliul Marocului de anul trecut, echipa Dacia Sandriders își concentrează acum întreaga atenție asupra Raliului Dakar. Dacă debutul în competiția de Rally-Raid a depășit toate așteptările, odată cu dubla victorie în Raliul Marocului, membrii echipei sunt pe deplin conștienți că noul teren de joc îi va pune la încercare mai mult ca niciodată.
Un Dakar dificil
Etapa de deschidere a Campionatului Mondial FIA 2025 de Rally-Raid (W2RC), care se va desfășura între 3 și 17 ianuarie 2025, este un test fără egal atât pentru piloți cât și pentru mașini.
Având ca teren de derulare dunele de nisip și platourile stâncoase care traversează Arabia Saudită de la Vest la Est, Raliul Dakar marchează, pentru echipa Dacia Sandriders, debutul în ediția din 2025 a Campionatului FIA de Rally-Raid.
Pentru cea de-a șasea ediție din Arabia Saudită a Raliului Dakar, organizatorii au planificat un traseu solicitant de peste 7.700 de kilometri, din care peste 5.100 km de probe speciale.
Începând de mâine, 3 ianuarie, echipajele vor aborda Prologul, un test decisiv întrucât cei mai rapizi zece piloți își vor putea alege locul în ordinea de start sâmbătă. Intensitatea va crește apoi, în special cu proba specială ce se va desfășura pe parcursul a 48 de ore”. Organizată pe parcursul a două zile, aceasta obligă concurenții să se oprească la căderea nopții într-una dintre cele șase zone de odihnă minimaliste din inima deșertului înainte de a relua traseul în zori.
Această primă dificultate va fi urmată de altele, inclusiv etapa de maraton și alte sectoare cronometrate pe teren vulcanic, soluri nisipoase și zone stâncoase.
A doua săptămână va fi marcată apoi de traversarea dunelor Rub al Khali, cea mai mare întindere neîntreruptă de nisip din lume, înainte de sosirea vineri, 17 ianuarie, în Shubaytah.
„Dubla victorie din Raliul Marocului a arătat nivelul bun de performanță al vehiculului Sandrider, însă pentru Raliul Dakar am pus accent pe fiabilitate. Am lucrat atât la fiabilitatea motorului în centrul de la Sweet Lamb, cât și la optimizarea răcirii în centrul MIRA din Marea Britanie. În Maroc am întâmpinat unele probleme cu componentele electronice care controlează ventilatoarele de răcire și am luat măsurile necesare pentru a corecta acest lucru și pentru a obține cel mai bun rezultat posibil la prima participare la Raliul Dakar”, a declarat Philip Dunabin, director tehnic al echipei Dacia Sandriders.
„Mergem la Raliul Dakar ca învingători după succesul nostru recent în Raliul Marocului, dar acest rezultat nu ar trebui să ne facă să subestimăm sarcina dificilă care ne așteaptă. Ne pregătim să acceptăm o provocare umană și tehnică extraordinară. Suntem hotărâți să o înfruntăm cu entuziasm și curaj datorită muncii și pregătirii noastre intense. Raliul Dakar rămâne un test formidabil, care ne va solicita din plin în următoarele săptămâni. Prin urmare, va trebui să fim concentrați pe parcursul fiecărei etape, începând cu Prologul de mâine”, a declarat Tiphanie Isnard, directorul echipei Dacia Sandriders.
Echpajele Dacia Sandriders înscrise la startul Raliului Dakar 2025
#200: Nasser Al-Attiyah (Qatar) / Édouard Boulanger (Franța)
#212: Cristina Gutiérrez (Spania) / Pablo Moreno (Spania)
#219: Sébastien Loeb (Franța) / Fabian Lurquin (Belgia)
Vă recomandăm și: