Industria auto din România dă primele semne că se trezește. Dacia și-a reluat din 4 mai activitatea la ambele uzine, în timp ce la Ford producția se reia gradual. În total 120.000 de oameni se întorc la serviciu.
Industria auto așteaptă 120.000 de oameni să se întoarcă la serviciu din data de 4 mai. Dacia își reia producția la ambele uzine, în timp ce la Ford vorbim doar de o primă etapă. Veștile sunt însă foarte bune întrucât aceste decizii vor produce un „efect de domino”, iar în acest fel vor începe producția de componente și firmele mai mici care lucrează pentru cei doi „coloși” din România. Numărul contractelor de muncă suspendate din industria prelucrătoare a scăzut cu 145.567 din data de 30 aprilie.
Dacia și Ford și-au suspendat activitatea pe data de 19 martie, în condițiile pandemiei de COVID-19. Dacia a făcut prima mutare pe data de 21 aprilie când a reluat activitatea la la „Uzina Mecanică și Șasiuri” și la „Departamentul de Presaj” pe bază de voluntariat. Din 4 mai, activitatea se reia complet în ambele unități de producție. „Groupe Renault România” a luat măsuri pentru protejarea angajaților și a precizat că acestea „vor fi aplicate cu rigurozitate”. (VEZI AICI MĂSURILE IMPLEMENTATE DE DACIA)
Ford reia producția în etape
Ford pornește din 4 mai producția în mai multe uzine din Europa. La unitățile din Craiova, activitatea va începe în mai multe etape. Primii pași vor fi făcuți la „Secţia de Producţie Vehicule”, cât şi în cea de „Producţie Motoare”. Deocamdată se va lucra într-un singur schimb, iar revenirea angajaților la serviciu se face după o procedură bine stabilită. Angajații vor trebui să completeze zilnic un formular online în care își autoevaluează starea de sănătate. Dacă răspunsul este „da” la toate întrebările, angajatul poate veni la serviciu; dacă răspunsul este „nu” la una (sau mai multe) dintre întrebări, angajatului nu i se permite accesul în uzină și primește informații despre pașii pe care trebuie să-i urmeze.
La fiecare poartă de acces vor fi instalate dispozitive de scanare, iar cei care au temperatură ridicată nu vor avea voie să înceapă activitatea. Angajații sunt rugați să păstreze o distanță de cel puțin doi metri și să nu formeze grupuri mai mari de trei persoane. Cantinele din secții, automatele, bucătăriile și facilitățile de odihnă rămân închise. Întreg personalul va purta mască pe față, iar în anumite situații chiar viziere.
„Odată ce trecem de vârful inițial al pandemiei de coronavirus în Europa, trebuie să ne pregătim pentru noul context, prioritatea principală a planului nostru de «revenire la muncă» fiind legată de implementarea standardelor globale Ford privind distanțarea socială și întărirea protocoalelor de sănătate și siguranță la locul de muncă. Angajații noștri trebuie să știe că facem tot ce putem pentru a le proteja sănătatea”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa.
Ford va produce măşti de faţă pentru a fi utilizate în uzinele sale din toată Europa. În plus, Ford Craiova produce propriile viziere, asigurând un nivel suplimentar de protecție pentru unele operațiuni din cadrul uzinei.
Foto: Dacia, Ford
http://www.autotestmagazin.ro/ford-reia-productia-la-nivel-european-in-ce-conditii-se-va-lucra-in-romania/
http://www.autotestmagazin.ro/dacia-cumpara-un-aparat-de-testare-covid-19-pentru-spitalul-din-mioveni-video/