Emanuel Gyenes va concura pentru a 15-a oară în cea mai dură competiție de anduranță din motorsport: raliul Dakar.
În perioada 3-17 ianuarie 2025, în Arabia Saudită, se desfășoară cea de-a 47-a ediție a raliului, iar sătmăreanul este înscris la categoria moto care nu beneficiază de asistență tehnică.
Cel mai cunoscut și dificil rally-raid din lume ca avea startul în data de 3 ianuarie, din orașul saudit Bisha. Este a șasea ediție ce se va desfășura în Arabia Saudită, concurenții urmând să parcurgă 7.706 kilometri la categoria moto, din care 5.146 kilometri de probă specială.
Pentru prima dată în istoria Dakarului vor exista cinci probe speciale în care motocicletele și cei de la categoria auto vor avea trasee diferite. Vor avea de înfruntat zone cu multă piatră tăioasă, trasee rapide în canioane, traversări de ueduri, zone cu iarba cămilei, fesh-fesh și deșertul Rub’al Khali, cunoscut și sub numele de Empty Quarter.
Cel mai dificil rally-raid din lume
Concurenții ce vor lua startul în Dakar 2025 au de parcurs un prolog și 12 etape de concurs întinse pe 14 zile. O etapă maraton ce se va desfășura pe parcursul a 48 de ore va fi o piatră de încercare pentru piloții de la clasa moto. Aceasta etapă specială va avea 958 kilometri. Se va porni chiar pe 5 ianuarie, urmând ca fiecare concurent să parcurgă cât mai mult din distanță până la ora 17.00. Apoi se va opri în cel mai apropiat bivuac, va primi de la organizator un cort, saltea, sac de dormit și o rație militară, urmând să-și reia cursa a doua zi la răsăritul soarelui.
Pentru Mani Gyenes, ediția 2025 marchează revenirea în clasa Original by Motul, o categorie rezervată riderilor care nu beneficiază de asistență tehnică. Toate intervențiile asupra motocicletei de concurs vor fi făcute doar de pilotul acesteia.
Mani Gyenes (#34 Autonet Motorcycle Team): „Mă bucur că pot lua startul pentru a 15-a oară în Raliul Dakar și este foarte important că am la dispoziție cea mai nouă versiune de KTM 450 Rally Replica produsă pentru piloții privați. Din ce au spus până acum organizatorii, va fi o ediție mai grea decât cea din 2024, iar faptul că etapa de 48 de ore e atât de lungă – peste 900 de kilometri – în primele zile de raliu ne va obosi destul de repede. Este un raliu lung, cu 12 etape și un prolog, și trebuie să-l gestionez bine, având în vedere numărul limitat de pneuri de care dispunem la categoria fără asistență tehnică. În 2025 voi putea puncta iarăși în clasamentul Original by Motul, și sper să trec într-o poziție bună linia de sosire de la Shubaytah. Le mulțumesc tuturor celor care m-au ajutat să pot lua startul în Dakar 2025, și sper să urmăriți aventura care începe cu prologul de pe 3 ianuarie“.
Dakar 2025
3 ianuarie – Prolog 29 km (specială)
4 ianuarie, Etapa 1, Bisha-Bisha – 412 km (probă specială)
5-6 ianuarie, Etapa a 2-a – 48h Chrono, Bisha-Bisha, 958 km (probă specială)
7 ianuarie – Etapa a 3-a, Bisha – Al Henkiyah, 496 km (probă specială)
8 ianuarie – Etapa a 4-a, Al Henkiyah – Al Ula (Maraton), 415 km (probă specială)
9 ianuarie – Etapa a 5-a, Al Ula – Ha’il 428 km (probă specială)
10 ianuarie – Zi de pauză Ha’il
11 ianuarie – Etapa a 6-a, Ha’il – Al Duwadimi, 606 km (probă specială)
12 ianuarie – Etapa a 7-a, Al Duwadimi – Al Duwadimi, 460 km (probă specială)
13 ianuarie – Etapa a 8-a, Al Duwadimi – Riyadh, 485 km (probă specială)
14 ianuarie – Etapa a 9-a, Riyadh – Haradh, 357 km (probă specială)
15 ianuarie – Etapa a 10-a, Haradh – Shubaytah, 117 km (probă specială)
16 ianuarie – Etapa a 11-a, Shubaytah – Shubaytah, 321 km (probă specială)
17 ianuarie – Etapa a 12-a, Shubaytah- Shubaytah – start în masă, 62 km (probă specială)
Vă recomandăm și: