Michelin Romania a ales drept gazdă pentru prezentarea celei mai noi anvelope a sa, Primacy 3, localitatea bulgară Arbanassi, unde se află și fosta reședință de lux a președintelui țării vecine din perioada 1975 – 1991, astăzi transformată în hotel.
Un convoi de mașini, fiecare având un însoțitor-pilot pregătit să dea sfaturi de conducere preventivă, a parcurs cei 180 km până la destinație cu ajutorul acestui nou tip de anvelopă. Așa cum o spune și numele, Primacy 3 este pregătită să facă față cu succes deplin frânărilor ce se fac în trei scenarii distincte: pe carosabil uscat, în linie dreaptă și pe carosabil umed, atât în linie dreaptă, cât și în viraje. Pentru a dezvolta această anvelopă, Michelin a apelat la studiul făcut de Centrul de Accidentologie, înființat în cadrul Universității din Dresda (Germania), unde au fost analizate în detaliu 20.000 de accidente rutiere, petrecute în Europa într-o perioadă de zece ani. Informațiile au fost prelucrate cu scopul de a identifica tipurile de accidente cele mai frecvente, iar datele statistice au arătat că 70% din ele au loc pe suprafețe uscate, 60% se produc în oraș, la viteze reduse, 75% au loc pe drum drept (20% pe carosabil umed) și 25% se produc în viraje (50% pe carosabil umed).
O echipă de 60 ingineri a lucrat timp de trei ani pentru a concepe noua anvelopă, iar rafinarea performanțelor tehnice ale acesteia, dar și a procesului de producție, s-au făcut cu ajutorul a nu mai puțin de 25.000 de anvelope prototip, ce au fost testate mai mult de 20 milioane de kilometri, în întreaga Europă, din nordul Germaniei până în sudul Spaniei, în diferite condiții de exploatare. Calitățile noii anvelope au două surse principale: design-ul profilului în zona benzii de rulare și compoziția. În timpul frânărilor, o anvelopă normală nu reușește să mențină contactul cu drumul în proporție de 100%, pentru că lamelele de cauciuc ce formează amprenta la sol se înclină sub un anumit unghi și micșorează aria de contact. Acest comportament compromite performanțele sistemului de frânare. Pentru a evita acest dezavantaj major, Primacy 3 are banda de rulare formată din lamele autoblocante, ce mențin întreaga suprafață a pneului în contact cu drumul pe durata frânărilor. Indiferent dacă carosabilul este uscat sau umed. Compoziția este și ea diferită față de cea a unei anvelope obișnuite. O combinație unicat de elastomeri, un agent de rigidizare pe bază de siliciu și o rășină, alcătuiește o structură moleculară mult mai bine legată, ceea ce crește fiabilitatea anvelopei. Performanțele îmbunătățite ale procesului de frânare se suprapun cu păstrarea unei rezistențe la înaintare redusă, astfel încât un automobil echipat cu Michelin Primacy 3 poate economisi până la 70 de litri de combustibil pe întreaga durată de viață a pneurilor. Primacy 3 este oferită în trei variante de diametru – 16, 17 și 18 inci – și, pentru început, va echipa 20 de modele noi, printre care automobile din gama Volvo, BMW, Mercedes, Audi și Ford.