Draga mea maşină: Colecţionarul de antichităţi

0
104

Are aproape 50 de ani. Este frumos, elegant, ferchezuit, iar o legendă urbană spune că a fost una dintre mașinile lui Valentin Ceaușescu. Acum se află în curtea lui Florin Petrescu, iar noul proprietar a avut grijă să-i păstreze strălucirea din anii tinereții.

Auto Test: Ne poţi spune istoria acestui BMW?
Este un BMW din 1969 și, din câte am aflat, i-a aparţinut lui Valentin Ceauşescu. Acum mulți ani a fost cumpărată de un prieten care a încercat să o restaureze. A început reparațiile, dar când n-a mai avut bani s-a oprit. Atunci s-a gândit la mine şi m-a întrebat dacă nu sunt dispus să o cumpăr, ştiind că eu sunt pasionat de BMW-urile foarte vechi.
Auto Test: Ce reparaţii ai făcut în timp la maşină?
Motorul a fost refăcut de cel care a avut-o înaintea mea şi a fost reparat foarte bine. Eu m-am ocupat de carburator, că se mai înfunda din când în când, de instalația electrică, am reparat frânele, am schimbat feţele de uşi, iar scaunele mi le-a reparat cineva acum zece ani şi se menţin foarte bine şi în ziua de azi. Multe piese de interior le-am „vânat” pe e-bay, pentru că nu le găseam altfel. Foarte greu se găsesc piese de schimb pentru ea.
Auto Test: Investiţie sau hobby?
Este adevărat că unei mașini vechi îi crește valoarea dacă o recondiţionezi şi ai grijă de ea. Cine vrea să facă bani din aşa ceva, o poate face cu uşurință. Dar pentru cei ca mine, care sunt pasionaţi de astfel de maşini, este mai greu să facă un business din asta. O cumperi, o repari şi apoi îţi doreşti să o păstrezi.
Auto Test: De când eşti pasionat de autoturismele vechi?
Nu sunt pasionat de maşini vechi, ci de BMW-uri vechi  . Dacă vreodată ar fi să iau altceva, în afară de BMW, cred că aş lua doar Lamborghini Countach vechi.
Auto Test: Câţi kilometri are maşina?
Nu cred că ştie cineva cu siguranţă . Ceasul de pe bord arată că a mers mai puțin de 100.000 de km, eu am făcut cu ea cam 15.000.
Auto Test: Cu maşina asta te deplasezi prin oraş în mod frecvent? Pe unde te-a purtat până acum?
Cu maşina asta ies doar seara foarte târziu. Din cauza traficului, îmi este teamă să nu o lovesc prea des. Mă duc cu ea la întâlniri cu specific auto, cum ar fi parada Retromobil de la Sinaia. Foarte rar fac drumuri lungi. Cel mai lung şi mai frumos drum pe care l-am făcut a fost pe Transalpina şi pe Transfăgărăşan. În rest mai dau o fugă la mare sau la munte cu prietenii.
Auto Test: Ai primit vreo ofertă de vânzare pentru ea?
Am primit mai multe oferte, dar momentan nu este de vânzare. Poate vreodată o să vină vremea să-şi schimbe proprietarul, dar nu îmi doresc să o dau acum .

Auto Test: Ai avut vreun incident cu această mașină?
Da, l-am „atacat”  pe Flick de la Radio ZU, am intrat în el pe DN1. Unui taxi din fața lui i-a zburat capota, șoferul s-a speriat şi a pus frână. Flick a oprit și el brusc, iar eu fiind ultimul în spate, pe pod, nu am văzut ce s-a întâmplat în faţă, aşa că am intrat în el. Îţi dai seama că l-am rugat să îmi facă o rimă cu accidentul .
Auto Test: Mai ai și alte autovehicule?
Mai am două BMW-uri: un seria 5 din 1971 – un 2000 NK și un 3.0 SI care este echivalentul seriei 7.
Auto Test: Când ți-ai descoperit această pasiune pentru autoturismele vechi?
Aveam 12 ani când unul dintre vecinii mei și-a cumpărat un BMW E 12, un 525 albastru. Am „meșterit” împreună la mașina respectivă. Atunci am înțeles, cu adevărat, ce înseamnă această mașină. Din acel moment m-au vrăjit și m-au cucerit pentru totdeauna.

Text / Foto: Dana STUPARU

Articolul precedentCu maşina la service (III)
Articolul următorBMW clasic versus electric
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua + 4 =